לפעמים נדמה כי עונת ה-NBA עצמה היא רק דרך להעביר את הזמן עד מה שמעניין באמת: ה-Off Season, הפגרה, זמן הטריידים, השחקנים החופשיים, העיסקאות שמתפוצצות ב-X (לשעבר טוויטר) באמצע הלילה. דני אבדיה כנראה לא חשב שהוא יהיה השנה בתוך שוק הבשר הנוצץ הזה, אבל זה חלק מהחבילה שבאה עם קריירה בליגה הטובה בעולם: לפעמים תקבל טלפון ויגידו לך שאתה עובר לצד השני של אמריקה.
זה לא נעים ברגע הראשון - ולפעמים ההרגשה הזו נשארת ככה באופן תמידי - אבל זה לא אמור להיות המקרה של אבדיה. הפורוורד הישראלי הועבר הלילה (בין רביעי לחמישי) מוושינגטון וויזארדס לפורטלנד טרייל בלייזרס בטרייד שאף אחד לא ראה מגיע, אבל יש בו רק בשורות טובות לאבדיה.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
טרייד שכולו בשורות טובות עבורו. דני אבדיה
(צילום: AP Photo/Nick Wass)
יהיה קצת קיצוני לומר שארבע העונות של אבדיה בוושינגטון היו בזבוז זמן מוחלט, אבל חלק מהתקופה שם בהחלט הייתה כזו. זה היה חוסר מזל להיבחר בדראפט בידי מועדון חסר כל כיוון, דימיון, מעוף או שאיפות, שנבנה טלאים על טלאים בלי שום תכנית לטווח ארוך. רק בשנה החולפת אפשר היה באמת לראות את מה שגרם לסקאוטים אמריקאים להתאהב באבדיה עוד לפני הדראפט ב-2020, להמר שהוא ייבחר בחמישייה הראשונה ולהיות מאוד מופתעים שהוא נותר פנוי במקום התשיעי.
כשאבדיה שיחק יותר מ-30 דקות בעונה שעברה, היה לו ממוצע של 17.9 נקודות, 9.1 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים למשחק. אלה מספרים של מי שנמצא בדרך לקומות העליונות של הליגה. בוושינגטון זה סתם בוזבז, אך בפורטלנד זה אמור להיות אחרת. שם יש קבוצה שנמצאת בתהליך בנייה מסודר. צ׳ונסי בילאפס הוא מאמן של שחקנים. סקוט הנדרסון, אנפרני סימונס ושיידון שארפ הם פוטנציאל עצום.
הבלייזרס בחרו הלילה בדראפט את דונובן קלינגן, סנטר בגובה 2.18 מטר מאלופת המכללות קונטיקט, ויחד עם דיאנדרה אייטון ואבדיה, יש להם עכשיו בסיס שכולו מתחת לגיל 25. ואולי הכי חשוב: פורטלנד באמת רצתה את אבדיה. היא ויתרה בשבילו על מלקולם ברוגדון, על בחירת סיבוב ראשון בדראפט הלילה, בחירת סיבוב ראשון נוספת ב-2029 ועוד שתי בחירות סיבוב שני. קבוצה לא עושה עיסקה כזו אם אין לה תכניות גדולות לגביך.
2 צפייה בגלריה
צ'ונסי בילאפס
צ'ונסי בילאפס
מאמן של שחקנים. צ'ונסי בילאפס
(צילום: AP)
בכל הקשור לחיים עצמם, פורטלנד היא מקום נהדר לחיות בו בשלווה. יש בה גם אזור אורבני תוסס וגם טבע אינסופי. עיר שיש בה אמנות, אוכל טוב, בירה לא רעה, אוויר נקי לנשימה - והיא מאוד אוהבת את הטרייל בלייזרס. בעולם הקר והאכזר שנקרא שוק ה-NBA יכול להיות הרבה יותר גרוע. למשל, אתה יכול להיות ברוגדון, שלפני שנה היה השחקן השישי של העונה עם בוסטון, ועכשיו מוצא עצמו בוויזארדס כשהסלטיקס חוגגים אליפות.
לפני חודשיים קיבל אבדיה עשרה קולות בהצבעה לשחקן המשתפר של העונה. זה לא היה מקרי בסיום עונה בה הפך לשחקן NBA אמיתי. פורטלנד לא תהיה התחנה האחרונה בקריירה שלו, אבל היא כן תיתן לו הזדמנות להשתחרר מאחרוני הכבלים, כדי שהקבוצה הבאה שלו כבר תתמודד על משהו אמיתי ולא רק תנסה לנצח 20 משחקים בעונה.
ינאי חושף: טורניר הכנה בינלאומי בא לארץ
(ONE)