הלילה (בין שבת לראשון) התקיים בארה"ב טקס הכנסת חברים חדשים להיכל התהילה של הכדורסל. מחזור 2023 כולל בין היתר שמות גדולים מאוד כמו טוני פארקר, דירק נוביצקי, פאו גאסול דוויין ווייד וגרג פופוביץ', שנכנס להיכל התהילה בעודו מאמן פעיל.
מי שגנב את ההצגה הוא פאו גאסול, שדיבר בגרון חנוק על חברו המנוח קובי בראיינט: "כשהגעתי ללוס אנג'לס הכרתי אדם ששיפר את המשחק שלי כמו שאף אחד אחר לא עושה, שלימד אותי לנצח ברמות הגבוהות ביותר, שהראה לי איך צריך לעבוד כדי לנצח ואיך לשנות את המחשבה כדי להפוך לטוב ביותר", אמר הסנטר הספרדי, "אני פה ואתה לא. אין דבר שהייתי רוצה יותר מזה שתהיה איתי כאן עכשיו. אני מתגעגע אליך וחושב עליך תמיד".
3 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
פאו גאסול
( EPA/CJ GUNTHER)
3 צפייה בגלריה
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'. "שינית את הכדורסל"
( EPA/CJ GUNTHER)
3 צפייה בגלריה
דויין ווייד
דויין ווייד
דויין ווייד
( EPA/CJ GUNTHER)
כזכור, גאסול ובראיינט שיתפו פעולה בלוס אנג'לס לייקרס והובילו אותה לשתי אליפויות רצופות ב-2009 ו-2010. גאסול אף הוליך את נבחרת ספרד לזכייה במונדובאסקט ב-2006 וזכה עימה בשלוש מדליות אולימפיות (כסף ב-2008 ו-2012, ארד ב-2016).
גם גרג פופוביץ' נכנס הלילה להיכל התהילה, זאת בעודו מאמן פעיל. פופוביץ' כידוע הוא המאמן שמחזיק בשיא הניצחונות בעונה רגילה והוביל את סאן אנטוניו, אותה הוא מאמן ברציפות מעונת 1996/7, לזכייה בחמש אליפויות. "כל הניצחונות הגדולים וכל ההפסדים נשכחים בסוף", אמר פופ, מה שנשאר זה החברים ומערכות יחסים שהולכות איתך לכל החיים".
המאמן פנה לשחקן שלו טוני פארקר, שגם נכנס להיכל התהילה הלילה: "בתחילת הדרך הייתי קשוח איתך מאוד, אם זה היה קורה היום אז עכשיו הייתי מאחורי סורג ובריח. אבל איפשרת לי לאמן אותך ולהפוך אותך לרכז מושלם". פארקר הגיב בנאום שלו: "תמיד היית כמו אבא שני שלי. אני מעריך את כל מה שעשית עבורי ועבור משפחתי"
גם בקי האמון, האישה הראשונה שכיהנה כעוזרת מאמן ב-NBA, נכנסה להיכל התהילה והודתה לאיש שמינה אותה: "גרג, אני יודעת שכשמינית אותי לתפקיד, לא התכוונת להיות אמיץ, אבל עשית היסטוריה. אף אחד לא עשה את זה לפניך, שינית את מסלול חיי ואת המסלול של הרבה נשים ונערות".