לאחר שיצאה אתמול (שישי) לדרך עם שמונה משחקים ששבעה מתוכם היו חד צדדיים (למעט ההתמודדות בין הפיליפינים לרפובליקה הדומיניקנית), אליפות העולם בכדורסל נכנסה ליומה השני ולוקה דונצ'יץ' הגיע. הגארד הוביל את סלובניה ל-85:100 על ונצואלה כשהוא נותן הצגה עם 37 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ארה"ב ניצחה 72:99 את ניו זילנד.

בית 3

ארה"ב - ניו זילנד 72:99 | ארה"ב נקלעה לפיגור 14:4 בפתיחה מול הנבחרת החלשה, אבל התאוששה במהירות ובאמצע הרבע השלישי כולם הבינו שהפתעה לא תהיה כאן. פאולו באנקרו, רוקי העונה ב-NBA, בלט עם 21 נקודות ו-4 ריבאונדים. אנתוני אדוארדס קלע 14, וג'ארן ג'קסון ג'וניור ואוסטין ריבס תרמו 12 כל אחד. את המפסידה הוביל ראובן טה ראנג'י עם 15 נקודות.
7 צפייה בגלריה
פאולו באנקרו
פאולו באנקרו
הוביל את ארה"ב עם 21 נקודות. באנקרו
( REUTERS/Lisa Marie David)
יוון - ירדן 71:92 | החבורה של דימיטריוס איטודיס הגיעה לאליפות ללא כוכבה הגדול יאניס אנדטוקומבו, אך גם בלעדיו היא הסתדרה מול הירדנים, שמלבד רוח לחימה, לא ממש היה להם מה למכור. היוונים ברחו ליתרון דו-ספרתי במחצית הראשונה, אך היריבה מהמזרח התיכון הצליחה לחזור מפיגור 14 למינוס 3 בלבד במהלך הרבע השלישי. לצערם של הירדנים, ברבע הרביעי נגמרו להם הכוחות ויוון ברחה שוב ליתרון דו ספרתי ופתחה את המונדובאסקט עם ניצחון. יאנוליס לרנצאקיס הוליך את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, תומאס וולקאפ ויואניס פפאפטרו הוסיפו 13 כל אחד.
7 צפייה בגלריה
תנאסיס אנדטוקומבו
תנאסיס אנדטוקומבו
תנאסיס אנדטוקומבו חוגג
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
7 צפייה בגלריה
וולקאפ
וולקאפ
מהמצטיינים ביוון. וולקאפ
(צילום: Ezra Acayan/Getty Images)

בית 2

סרביה - סין 63:105 | גם ללא ניקולה יוקיץ', סרביה לא התקשתה במיוחד מול סין החלשה ולא עצרה בדקות הסיום גם כשהמשחק כבר היה גמור, עד שההפרש הגיע ל-42 נקודות. מאמן סרביה סבטיסלב פשיץ' חילק את הדקות בין השחקנים וכולם השתתפו בחגיגה. בוגדן בוגדנוביץ' ו-ואניה מרינקוביץ' קלעו 14 כל אחד.
פורטו ריקו - דרום סודן 96:101 (לאחר הארכה) | בתום דרמה גדולה, הצליחה פורטו ריקו לחלץ ניצחון בשיניים. הנבחרת מהקריביים הייתה יכולה לנצח את המשחק בתום הזמן החוקי, כאשר במצב של 81:81, שנייה אחת לסוף, עשה דוט ג'וק קצ'ואול עבירה טיפשית בריבאונד על איסמאל רומרו. עם זאת, הסנטר של פורטו ריקו לא עמד בלחץ, החטיא את שתי הזריקות, והמשחק הלך להארכה. הפורטו-ריקנים הצליחו להתאושש וניצחו את המשחק בחמש הדקות הנוספות, זאת למרות הצגה מופלאה מצדו של קלאריק ג'ונס משיקגו בולס, שסיים עם 38 נקודות, 11 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. בצד השני, סטיבן ג'ונסון ג'וניור הוביל שישה קלעים בספרות כפולות אצל המנצחת, עם 21 נקודות, להן הוסיף 13 ריבאונדים.
7 צפייה בגלריה
נבחרת פורטו ריקו
נבחרת פורטו ריקו
ניצחון אחרי דרמה גדולה. שחקני נבחרת פורטו ריקו
(צילום: EPA/ROLEX DELA PENA)

בית 6

סלובניה - ונצואלה 85:100 | לוקה דונצ'יץ' פתח את האליפות בסערה עם 37 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים וסלובניה שלו ניצחה די בקלות את ונצואלה. אחרי מחצית ראשונה צמודה, הסלובנים ברחו ברבע השלישי להפרש דו ספרתי ולא נתנו ליריבה לחזור. מלבד דונצ'יץ', מייק טובי הוסיף 21 נקודות וקלמן פרפליץ' קלע 18 בדרך לניצחון. את המפסידה הוביל גארלי סוחו עם 16, כשאקס מכבי חיפה והפועל חיפה גרגורי ורגאס תורם 5 משלו.
7 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
פתח את האליפות בסערה. דונצ'יץ'
(צילום: AP Photo/Hiro Komae)
7 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' בפעולה
לוקה דונצ'יץ' בפעולה
37 נקודות. דונצ'יץ' בפעולה
( EPA/KIMIMASA MAYAMA)
גאורגיה – כף ורדה 60:95 | הגאורגים לא ממש התקשו מול אדי טבארס וחבריו, שהציגו משחק התקפי חלש (3 מ-26 מעבר לקשת, 12 אחוז בלבד). גוגה ביטאדזה מאורלנדו מג'יק עלה מהספסל ותרם דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-11 בפחות מ-20 דקות על הפרקט, בעוד טוקה שנגליה הוליך את קלעי המנצחת עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים. באשר לכף ורדה - היא קיבלה משחק מאכזב מטבארס. הסנטר של ריאל מדריד, שנבחר ל-MVP של פיינל פור היורוליג בעונה שעברה, אומנם קטף 12 ריבאונדים, אך קלע 6 נקודות בלבד. במחזור הבא מצפה לנו המשחק המסקרן ביותר בבית 6, כאשר הגאורגים יתמודדו מול סלובניה ולוקה דונצ'יץ'.

בית 7

ספרד - חוף השנהב 64:94 | ניצחון קליל לאלופת אירופה שפתחה את האליפות ברגל ימין. ווילי הרננגומס הצטיין עם 22 נקודות, חואן הרננגומס הוסיף 11 במשחק שלא היה כוחות.
ברזיל - איראן 59:100 | דווקא במשחק הכי חד-צדדי שברזיל יכלה לקבל היא מסיימת אותו בטעם חמוץ-מתוק. כוכבה, ראול נטו, נפצע בצורה קשה בברכו ברבע השלישי. על-פי הודעת האיגוד הברזילאי, נטו הועבר לבית החולים לאיבחון חומרת הפציעה, אך נראה שהוא כנראה סיים את האליפות. ברונו קקבאקלו בלט עם 16 נקודות אצל המנצחת, שפתחה פער של 20 נקודות עוד ברבע הראשון.
7 צפייה בגלריה
ראול נטו מורד באלונקה מהמגרש
ראול נטו מורד באלונקה מהמגרש
ראול נטו מורד באלונקה מהמגרש
(צילום: AP Photo/Tatan Syuflana)
פורסם לראשונה: 13:53, 26.08.23