תיעוד ראשון של זירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט
בית המשפט הפדרלי בארה"ב פסק הלילה (בין רביעי לחמישי) על פיצוי עתק לאלמנתו של קובי בראיינט, ונסה ברייאנט, בתביעה שהגישה נגד יחידת הכבאות וההצלה של מחוז לוס אנג'לס על פרסום תמונות "זוועה" ממקום תאונת המסוק, בו נהרגו קובי, בתו ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים.
על פי הפסיקה, בתביעה שמגיעה לסכום כולל של 31 מיליון דולר אותה הגישה בראיינט יחד עם כריס צ'סטר, שאשתו ובתו היו גם במסוק שהתרסק, אלמנתו של קובי תזכה לסכום כולל של 16 מיליון דולר. צ'סטר יקבל את ה-15 מיליון הנוספים. הפסיקה נקבעה לאחר שתשעת המושבעים הסכימו פה אחד כי תמונות רגישות ממקום האירוע הודלפו בכוונה תחילה וגרמו לבראיינט וצ'סטר מצוקה נפשית.
2 צפייה בגלריה
ונסה בראיינט והתנ נטליה לפני ההגעה לבית המשפט
ונסה בראיינט והתנ נטליה לפני ההגעה לבית המשפט
ונסה בראיינט ובתה נטליה לפני ההגעה לבית המשפט
(צילום: AFP)
"צדק לקובי וג'יג'י": הפוסט של ונסה בראיינט בחשבון האינסטגרם שלה
על פי הדיווחים, חבר המושבעים - במשפט שארך 11 ימים - התלבט כ-4 וחצי שעות לפני מתן פסק הדין, שהוקרא ב-24.8. תאריך שמייצג את מספרי החולצה של כוכב לוס אנג'לס לייקרס לשעבר ומתקיים יום לאחר יום הולדתו. במהלך המשפט, כזכור, חשפה בראיינט שהיא רק התחילה להתאבל על אובדן בעלה ובתם בת ה-13, כאשר לפתע נאלצה להתמודד עם הבשורה המחרידה כאשר נודע לה שסגני השריף וכבאים תיעדו את האסון ושיתפו תמונות של הגופות ממקום התרסקות המסוק.
הראיות שהוצגו במשפט הראו שסגנו של השריף הפיץ תמונה של גופתו של בראיינט לברמן בזמן שהוא שתה בפאב מקומי, מה שגרם לאדם אחר ששתה בקרבת מקום להגיש תלונה רשמית. כמו כן התברר שמספר כבאים שיתפו את התמונות זה עם זה במספר מקרים, ואחרים שיתפו אותם עם בני הזוג.
2 צפייה בגלריה
טפט קובי בראיינט נהרג התרסקות מסוק לוס אנג'לס ארצות הברית
טפט קובי בראיינט נהרג התרסקות מסוק לוס אנג'לס ארצות הברית
מקום התרסקות המטוס, בו נהרגו קובי בראיינט, בתו ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים
(צילום: רויטרס)
"אני חיה בפחד כל יום מלהיכנס לרשתות החברתיות ולראות את התמונות הללו צצות שוב", העידה בראיינט במהלך המשפט. "אני חיה בפחד שהבנות שלי יהיו ברשתות החברתיות והן יראו אותן". לאחר פסק הדין, כתבה בראיינט בחשבון האינסטגרם שלה: "הכל בשבילכם! אני אוהבת אתכם! צדק לקובי וג'יג'י".