גרינל, קולג' קטן מהליגה השלישית בארה"ב, אלמוני גם לחובבי הכדורסל האמריקאי, אך מסתבר שהוא ממשיך לשבור שיאים מטורפים שמעלים אותו, אחת לכמה שנים, לראש הכותרות.
בסוף השבוע רשמה המכללה הצנועה ניצחון גדול ויוצא דופן - 67:124 על אמאוס בייבל קולג'. יוצא דופן לא בגלל ההפרש, אלא בשל הזריקות שנלקחו באותו משחק. אה כן, וכולן מחוץ לקשת (!).
1 צפייה בגלריה
כדורסל
כדורסל
ניסוי מטורף בליגת המכללות
(צילום: AP)
כל השלשות של מכללת גרינל בסרטון אחד
לא פחות מ-111 זריקות לשלוש לקחו שחקני גרינל בהתמודדות. וכמה לשתיים? אף אחת. גרינל קלעה 40 שלשות (36%), ואליהן הוסיפה ארבע קליעות מהקו. וכן, עם 111 זריקות לשלוש, היא גם שברה שיא בן 31 שנה, אז טרוי גברה 141:258 על דברי עם 109 ניסיונות מחוץ לקשת.
"זה היה בהחלט ניסוי מעניין", הסביר מאמן גרינל, דייויד ארסנו ג'וניור. "זה היה משהו שתהיתי אם אפשרי, כנראה בגלל איך שהכדורסל התפתח בעשור האחרון. תמיד תהיתי: איך זה יעבוד אם נזרוק רק מחוץ לקשת, והאם אם זה בכלל אפשרי לעשות את זה במשך משחק שלם. ואם תעשה את זה, מה יהיו אחוזי הקליעה שלך?".
דף הסטטיסטיקה למי שלא מאמין
ארסנו ג'וניור הוסיף: "אני לא מאמין שאף אחד לא דרך על הקו בזמן שזרק שלשה. או מישהו, בדיוק ברגע שבו לקח ריבאונד התקפה, לא החליט לנסות לקלוע ופשוט העיף את הכדור בחזרה אחורה".
ומה לגבי הקלעים, אתם שואלים? אדם פיליפס הצטיין עם 36 נקודות (12 מ-24 לשלוש כמובן) וכל זה תוך 14 דקות בלבד. מוז ת'רמגרין הוסיף 24 (8 מ-16). אגב, המפסידה, למי שמתעניין זרקה ב-2 מ-12 מחוץ לקשת.
אגב, ב-2012 הייתה שותפה מכללת גרינל לשיא נוסף שעדיין קיים עד היום - שיא הנקודות לשחקן בודד בליגת המכללות. גרינל הביסה 104:179 את פיית' בפטיסט בייבל, כשג'ק טיילור קלע לא פחות מ-138 נקודות ושבר את השיא הקודם - 116. שנה לאחר מכן אותו טיילור הפציץ "רק" 109 במשחק אחר.