עונת הרוקי המבריקה של קייטלין קלארק זכתה למקום נוסף בהיסטוריה של ה-WNBA. הגארדית בת ה-22 של אינדיאנה פיבר קבעה הלילה (בין שישי לשבת) את שיא הליגה לאסיסטים בעונה אחת עם האסיסט ה-317 שלה העונה במשחק נגד לאס וגאס אייסס - כעת היא כבר עם 321 ב-38 משחקים, ממוצע של 8.4 למשחק - ובכך שברה את השיא שקבעה כוכבת קונטיקט סאן אליסה תומאס בעונה שעברה.
קלארק סיימה את המשחק לא רחוק מהטריפל-דאבל השלישי בקריירה שלה, עם 18 נקודות (7 מ-18 מהשדה), 10 אסיסטים, 8 ריבאונדים ו-6 איבודים, מה שלא הספיק לקבוצתה בהפסד 78:74 לאלופה.
1 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
(צילום: Emilee Chinn/Getty Images)
היא כבר החזיקה בשיא האסיסטים למשחק אחד ב-WNBA, לאחר שרשמה 19 כאלה נגד דאלאס ווינגס ב-17 ביולי. אחרי התחלה איטית לעונה, היא ניראת בדיוק כמו הכישרון העצום שהובטח כששברה שיאי מכללות באיווה.
כל זה מרשים אף יותר כשלוקחים בחשבון את העובדה שקלארק משחקת כדורסל תחרותי ללא הפסקה מאז אוקטובר האחרון, כשכל שהפרידו בין גמר המכללות הקודם להופעת הבכורה שלה ב-WNBA היו 37 ימים.

ממשיכה לעשות היסטוריה

בנוסף לאסיסטים, קלארק גם רודפת אחרי שיא השלשות לעונה אחת ב-WNBA - אם כי הסיכוי לכך קלוש. כעת יש לה 114, 14 פחות מה-128 של סברינה איונסקו, עם שני משחקים נותרים. ומיותר לציין שאין לה מחסור בשיאי רוקי אחרי 38 משחקים.
לא כל שיא הוא טוב, כאשר קלארק כבר ניפצה את השיא לאיבודים בעונה עם 209. השיא הקודם היה של תומאס עם 137 בשנה שעברה. חוסר היעילות הזה לא פגע יותר מדי בקבוצתה, שנמצאת במאזן 19:19 והבטיחה בשבוע שעבר את מקומה בפלייאוף לראשונה מאז 2016, ובכך שברה את בצורת הפלייאוף הארוכה ביותר בתולדות ה-WNBA.
כל זה הופך את קלארק למועמדת המובילה לזכייה בתואר רוקית השנה של ה-WNBA, למרות תחרות מסוימת בתחום שבירת השיאים. הנמסיס שלה, אנג'ל ריס משיקגו סקיי, שברה את שיא הריבאונדים הכללי לעונה אחת (446) וקבעה את רצף הדאבל-דאבלים הארוך ביותר לפני שפציעה בפרק היד סיימה את העונה שלה.
עם זאת, הסופרסטאר של האייסס, אז'ה ווילסון, נמצאת בדרך הנכונה לעבור את ריס, עם 435 ריבאונדים כשנותרו עוד שלושה משחקים לקבוצתה. היא קלטה 17 כדורים חוזרים נגד הפיבר הלילה, בעוד שצ'לסי גריי הובילה את כל הקלעיות עם 21 נקודות.