ההלם והאכזבה העצומה ניכרו על שחקני מילווקי בסיום ההפסד למיאמי, שסיים לה את העונה לאחר 4:1 בסדרה. הקבוצה שהגיעה לפלייאוף עם המאזן הטוב בליגה איבדה יתרון 16 נקודות מפתיחת הרבע הרביעי, קפאה בסיום ונקלעה להארכה - בסיומה הפסידה 128:126 למיאמי - שהגיעה לפלייאוף דרך הפליי-אין.
הבאקס שוב נכנעו להצגה בלתי נשכחת של ג'ימי באטלר. לאחר שקלע 56 נקודות במשחק מספר 4, כוכב ההיט "הסתפק" הפעם ב-42 נקודות והוביל את חבריו לניצחון רביעי בעשרה ימים, דבר שלפני שהחלה הסדרה איש לא העלה בדעתו שיכול לקרות.
2 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
"זכינו פעם אחת, מקווה שנעשה זאת גם בעתיד". יאניס אנדטוקומבו
(Michael McLoone-USA TODAY Sport/Reuters)
כוכב מילווקי, יאניס אנדטוקומבו, נראה היה שבור בסיום. היווני נפצע כזכור במהלך המשחק הראשון, ולא שיחק במשחקים 2 ו-3 - כלומר, הבאקס הפסידו בכל המשחקים בסדרה בהם נטל חלק. הוא סיים עם 38 נקודות ו-20 ריבאונדים, אך שוב, לא הצליח למנוע הפסד. במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, נשאל יאניס האם הוא רואה בהדחה הזאת כישלון, התקשה להסתיר את כעסו - ופתח במונולוג סוער:
"אלוהים אדירים", אמר לכתב ששאל את השאלה. "שאלת אותי את השאלה הזו גם בעונה שעברה. האם אתה מקבל קידום בעבודה שלך בכל שנה? לא. האם זה כישלון? לא. בכל שנה אתה עובד בשביל להשיג מטרה כלשהי - להשיג קידום, לטפל במשפחה שלך, לטפל בהורים שלך. תמיד יש צעדים לעבר הצלחה. מייקל ג'ורדן שיחק 15 עונות ב-NBA, זכה באליפות בשש העונות האחרונות שלו - אז תשע העונות בהן הוא לא זכה היו כישלון? אז למה אתה שואל אותי את השאלה הזו? זו שאלה שגויה".
יאניס המשיך: "אין כישלון בספורט. יש ימים רעים ויש ימים טובים יותר. לפעמים זה לא התור שלך. זה ספורט. השנה קבוצה אחרת תזכה. בעונה הבאה נחזור וננסה להיות טובים יותר, בתקווה שנוכל לזכות. ב-50 השנים שעברו מ-1971 עד 2021 בהן המועדון לא הצליח לזכות באליפות - זה היה כישלון? לא! אלו היו שלבים בדרך לזכייה. זכינו פעם אחת, ואני מקווה שנעשה את זה שוב בעתיד".

ההיט בעננים

בצד השני, כמובן, השמחה הייתה רבה. מיאמי סיימה את העונה עם מאזן חוץ שלילי, שכלל 17 ניצחונות ו-24 הפסדים, בסדרה הזו הצליחה לנצח שלוש פעמים את הקבוצה שסיימה עם המאזן הטוב בליגה, בדרך למפגש עם הניקס בחצי גמר המזרח.
כשעל השעון נותרו 2.1 שניות לסיום הרבע הרביעי, מאמן מיאמי אריק ספולסטרה שרטט תרגיל על הלוח, אך ג'ימי באטלר מחה, וגרם למאמנו לשרטט תרגיל אחר. בסופו של דבר, גייב וינסנט שלח כדור קשתי לאזור הצבע, ובאטלר - במפגן אקרובטי שלא היה מבייש מתעמלת אמנותית - התעופף ובקפיצה אחורה הצליח לקלוע סל משוגע ששלח את המשחק להארכה.
2 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
סגר סדרה מופלאה. ג'ימי באטלר
(AP Photo/Jeffrey Phelps)
"אנחנו קבוצה שמתאוששת מהר ממצבים קשים", אמר ג'ימי באטלר בסיום. "אנחנו נשארים מאוחדים וביחד אנחנו יכולים להתמודד עם כל דבר". באטלר היה האיש של מיאמי לאורך כל הסדרה, במהלכה קלע 37.6 נקודות בממוצע למשחק.
אריק ספולסטרה התייחס למהלך בסיום הרבע הרביעי: "תרגלנו מספר מהלכים שכללו כמה שחקנים, רציתי לבצע גרסה אחת מתוך זה, אבל ג'ימי פשוט אמר 'לא, אני רוצה להיות זה שיכריע'. אז פשוט אמרתי 'בסדר, אבל מה יקרה אם לא נצליח להכניס את הכדור כמו שצריך?', אבל הוא ענה 'אני אתפוס אותה, אל תדאג'".
מאמן ההיט החמיא לכוכב שלו: "הוא נואש, משוגע ולפעמים נראה שהוא פסיכוטי בכל הנוגע לרצון לנצח משחקים. הוא יגרום לכל מי שנוכח באולם להרגיש את זה. זו הסיבה שהוא זה אנחנו, ואנחנו זה הוא. זו הסיבה שאנחנו מתפקדים כל כך טוב".