האמת, יש כאלה שהתריעו מראש. המעבר של ראסל ווסטברוק מלוס אנג'לס לייקרס לקליפרס לא בדיוק, ואנחנו עוד עדינים, עוזר לו להרים מחדש את הקריירה שדעכה בשנתיים האחרונות.
ווסטברוק אמנם סיפק גם הלילה (בין שישי לשבת) מול סקרמנטו מספרים יפים: 27 נקודות (12 מ-16 מהשדה) ו-10 אסיסטים, אבל קבוצתו שוב נוצחה - 128:127. וזה כנראה מספר את הסיפור. מאז נחת הרכז בן ה-34 בקליפרס - הקבוצה הפסידה בכל חמשת משחקיה והתדרדרה עד למקום השמיני במערב.
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
מה יהיה הסוף? ווסטברוק
(צילום: AFP)
וקחו עוד כמה נתונים ביזאריים: ווסטברוק הפסיד ב-15 המשחקים האחרונים בהם פתח בחמישייה. הפעם האחרונה בה ה-MVP לשעבר עלה בחמישייה וטעם טעמו של ניצחון - הייתה לפני כשנה, ב-21 במרץ 2022 - אז עוד שיחק בלייקרס. בנוסף, הוא השחקן היחידי בתולדות ה-NBA שמחזיק במאזן 5:0 במשחקיו הראשונים בשתי קבוצות שונות.
התקשורת בארה"ב כמובן לא ריחמה על ווסטברוק. העיתונאי ג'ים וובר צייץ: "זה באמת עצוב שאחד השחקנים הגדולים בתולדות ה-NBA ייזכר כאיזו שורת מחץ באופן שבו הקריירה שלו מסתיימת. מישהו באמת מופתע?". סקיפ ביילס, הכתב המוערך של "פוקס ספורטס" הוסיף: "ראסל שיחק טוב הלילה, הקליפרס שוב עמדו לנצח עד שנתן למסירה טובה לעבור לו בין הידיים. פעם נוספת".
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
שנתיים נוראיות. ווסטברוק
(צילום: AFP)
דיארון פוקס, שהוליך את הקינגס עם 33 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, נשאל על ווסטברוק בסיום והחמיא לכוכב: "הוא תחרותי, אני אוהב לשחק נגדו. מרגיש שהוא מוציא ממני את המיטב. לעולם לא תשמעו שחקן ב-NBA שאומר דבר רע על ווסטברוק".
אתמול, למי ששכח, ווסטברוק שוב עמד במוקד ההפסד של קבוצתו - 115:91 לגולדן סטייט. לא בגלל שהוליכו בפער דו-ספרתי במחצית הראשונה ולבסוף הובסו, אלא בשל העובדה שלאורך המשחק דריימונד גרין, ששמר עליו בהגנה, הותירו את ווסטברוק פנוי לחלוטין מחוץ לקשת במטרה שיזרוק. בכל חמש הפעמים שזה קרה - הוא החטיא את הזריקה.
ה"שמירה" של גרין על ווסטברוק
"בכדורסל מלמדים אותך לזרוק כשאתה פנוי, אבל אם אתה פנוי בכל התקפה אתה צריך להתחיל לשאול את עצמך שאלות. זאת הייתה תכנית המשחק שלנו ועשינו עבודה טובה", עקץ גרין את ווסטברוק.

הקאמבק הגדול ביותר העונה בליגה

בוסטון, אחת מהקבוצות הטובות העונה ב-NBA, נראתה הלילה בדרך לניצחון קליל על ברוקלין. היא כבר הוליכה ב-28 הפרש ברבע השני, אבל איכשהו מאותו רגע פשוט נעצרה. הנטס רשמו קאמבק מטורף בדרך ל-105:115 ב-TD גארדן.
3 צפייה בגלריה
בירדג'ס מודה לאוהדים. מהפך מהסרטים
בירדג'ס מודה לאוהדים. מהפך מהסרטים
ברידג'ס מודה לאוהדים. מהפך מהסרטים
(צילום: AP)
היה זה הקאמבק הגדול ביותר (מבחינת הפרש) העונה בליגה. "היה רגע ברבע הראשון, שהסתכלנו אחד על השני ואמרנו: 'צריך לשחק אחרת'", סיפר פורוורד ברוקלין, קאם ג'ונסון. "מאותו רגע שיחקנו יחד ולא לחוד".
ג'יילן בראון מבוסטון הודה: "הורדנו את הרגל מהדוושה וזה מה שקרה. ברוקלין הגבירה את הקצב והלחץ פגע בנו". גם ג'ייסון טייטום ניסה להסביר: "כשהם דהרו קדימה, לא היינו שם. זה מרגיז".