הספורט האמריקאי באבל: בובי נייט, מהמאמנים המצליחים והמוכרים בתולדות כדורסל המכללות, הלך לעולמו הלילה (בין רביעי לחמישי) כשהוא בן 83. נייט, זה לא סוד, נודע בגלל שיטות האימון המפוקפקות שלו, התנהגותו הוולגרית וגערותיו בשופטים, אולם אף אחד לא יוכל לקחת ממנו את הישגיו הספורטיביים.
"בלב כבד אנו מודיעים כי המאמן בובי נייט הלך לעולמו בביתו בבלומינגטון מוקף בבני משפחתו", נמסר בהודעת המשפחה. "אנו אסירי תודה על כל המחשבות והתפילות, ומעריכים את הכבוד המתמשך לפרטיות שלנו. נמשיך לחגוג את חייו ולזכור אותו, היום ולתמיד, כבעל אהוב, אבא, מאמן וחבר".
5 צפייה בגלריה
בובי נייט
בובי נייט
שלוש אליפויות NCAA ו-902 ניצחונות. נייט
(צילום: AP Photo/Bob Jordan)
5 צפייה בגלריה
בובי נייט
בובי נייט
שלוש תארי אליפות עם מכללות אינדיאנה. נייט
(צילום: AP Photo)
5 צפייה בגלריה
בובי נייט
בובי נייט
נודע בגלל שיטות האימון המפוקפקות שלו, התנהגותו הוולגרית וגערותיו בשופטים
(צילום: AP Photo/Pat Sullivan)
נייט עשה את רוב הקריירה שלו כמאמן קבוצת הכדורסל של אוניברסיטת אינדיאנה, אותה הוביל לשלושה תארי אליפות - הראשון ב-1976 היה ללא הפסד - הישג שלא שוחזר מאז על-ידי קבוצת גברים ב-NCAA. בתחילת דרכו הדריך את מכללת ארמי, והפך בשנת 1965 - ובגיל 24 בלבד - למאמן הצעיר ביותר בליגת הקולג'ים הבכירה (דוויז'ן 1).
בהמשך - ואחרי ההצלחות באינדיאנה - הוביל ב-1984 את נבחרת ארה"ב, עם מייקל ג'ורדן, ופטריק יואינג (אך בלי צ'רלס בארקלי, שהיה שוויצר מדי לטעמו של המאמן) לזכייה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים באולימפיאדת לוס אנג'לס. בנוסף - הדריך גם את מכללת טקסס טק וסיים את קריירת הקולג'ים שלו עם מספר הניצחונות השישי בתולדות ה-NCAA ומאזן בלתי נתפס של 371:902.
זריקת הכיסא במשחק נגד פרדו ב-1985
5 צפייה בגלריה
בובי נייט
בובי נייט
זריקת הכיסא המפורסמת
(צילום: AP Photo/Angela Gottschalk)
"איבדנו את אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל", ספד לו חניכו לשעבר בארמי ומי שעקף אותו בהמשך בטבלת מספר הניצחונות כמאמן, מייק ששבסקי. "ברור שהוא היה יחיד במינו. הוא גייס אותי לקבוצה, הדריך אותי והייתה לו השפעה עמוקה על הקריירה שלי ועל חיי. זהו אובדן אדיר לספורט".
כמו שכבר הבנתם, נייט היה ידוע גם בדם חם ובפה הגדול שלו. התקרית המפורסמת ביותר שלו הייתה זריקת הכיסא במשחק נגד פרדו ב-1985, אך גם פיטוריו המתוקשרים בשנת 2000 לאחר התנהגות בלתי הולמת מצידו, כשלפת בחוזקה את ידו של הסטודנט קנט הארווי, שקרא לו בשם משפחתו ולא "קואץ'".
דונלד טראמפ סופד לנייט
5 צפייה בגלריה
בובי נייט
בובי נייט
אחד המאמנים המצליחים בתולדות כדורסל המכללות
(צילום: AP Photo)
לאחר שפוטר מאינדיאנה, אימן במשך שש שנים את טקסס טק - למרות שזכה להצעות מה-NBA - ואז פרש. "אם הייתי מסתכל אחורה לאורך קריירת האימון שלי אני לא חושב שהייתי מוצא דבר שהייתי יכול לעשות ושהיה ביכולתי לעשות, והיה מענג אותי כל כך או גורם לי כל כך הרבה כאבי ראש", סיכם נייט אז את 38 שנות הקריירה שלו.
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, צייץ גם הוא מילות פרידה על נייט: "העולם פשוט איבד אדם מדהים. הוא לא היה רק ​​מאמן עטור פרסים ושובר שיאים, הוא היה נאמן לשחקנים שלו, למדינה שלו ולמדינה שלנו. קשוח, אבל עם לב גדול. ליבנו ותפילותינו עם אשתו הנפלאה קארן ובניו, טים ופאט - אביהם היה איש נהדר!".