בוסטון סלטיקס היא העולה הראשונה לגמר ה-NBA. בתום דרמה גדולה הלילה (בין שני לשלישי), הקבוצה של ג'ו מאזולה ניצחה 102:105 בחוץ את אינדיאנה פייסרס במשחק מספר 4, השלימה עליה סוויפ עם 0:4 מרשים - וזכתה באליפות המזרח. כעת, הסלטיקס רחוקים ארבעה ניצחונות מאליפות ראשונה מאז 2008. זו תהיה ההופעה השנייה של בוסטון בשלוש השנים האחרונות בסדרת הגמר - והפעם היא תקווה שזה ייגמר בהנפה.
המשחק היה צמוד לכל אורכו, אך ברבע הרביעי היה נראה שהפייסרס משתלטים על העניינים כאשר אנדרו נמבהארד קבע יתרון שיא בהתמודדות 8:57 דקות לסיום - 85:94. עם זאת, המארחת, שהוליכה 98:102 שלוש וחצי דקות לסיום, לא הצליחה לקלוע מאותו רגע וראתה את יריבתה רצה 0:7 - כולל שלשת קלאץ' של דרק ווייט 45 שניות לבאזר וסיימה את העונה בצורה מאכזבת מבחינתה.
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום עם ג'רי הולידיי
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום עם ג'רי הולידיי
הופעה שנייה תוך שלוש שנים בגמר. ג'ייסון טייטום עם ג'רי הולידיי
(AP Photo/Michael Conroy)
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון עם גביע ה-MVP של סדרת גמר המזרח
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון עם גביע ה-MVP של סדרת גמר המזרח
המצטיין של גמר המזרח. ג'יילן בראון עם גביע ה-MVP
(ustin Casterline/AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן אינדיאנה פייסרס אנדרו נמבהארד
שחקן אינדיאנה פייסרס אנדרו נמבהארד
הופעה נהדרת שלו לא הספיקה לפייסרס. אנדרו נמבהארד
(AP Photo/Michael Conroy)
ג'יילן בראון, שרשם סדרה נהדרת, סיפק משחק מצוין גם הלילה וסיים עם 29 נקודות ו-6 ריבאונדים. בסיום הוא נבחר ל-MVP של גמר המזרח. גם ג'ייסון טייטום היה נפלא וקלע 26 נקודות לצד 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. קולע שלשת הניצחון, ווייט, אומנם סבל מערב לא טוב מעבר לקשת - 2 מ-9 - אך את השלשה החשובה ביותר הוא קלע וסיים עם 16 נקודות. ג'רו הולידיי הוסיף 17 ו-9 ריבאונדים.
כזכור, בוסטון סיימה עם המאזן הטוב ביותר בליגה, אך רבים דיברו על כך שיהיה לה קשה להרים את האינטנסיביות שלה בפלייאוף. בסופו של דבר הסלטיקס הראו עליונות על יריבותיהן בכל הסדרות והאליפות ה-18 בתולדותיהם (מה שיהווה שיא זכיות ב-NBA) בהחלט נראית בהישג יד.
בצד המפסיד, אינדיאנה שוב נאלצה להסתדר ללא כוכבה טייריס הליברטון, שנפצע במשחק מספר 2. מי שתפס את הפיקוד היה נמבהארד, שסיים עם 24 נקודות, 10 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. פסקאל סיאקם הוסיף דאבל דאבל של 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, ובשלב מסוים ברבע הרביעי היה נראה שהפייסרס בדרך לנצח לפחות משחק אחד בסדרה, אך כאמור, המארחת נעלמה במאני טיים וראתה את בוסטון חוגגת על חשבונה.
על אף האכזבה בסדרה, הקבוצה של ריק קרלייל יכולה להיות גאה בעצמה על עונה נהדרת ופלייאוף מצוין. הפייסרס סיימו את העונה הסדירה במקום השישי והגיעו עד גמר המזרח ללא יתרון הביתיות אחרי שהדיחו את מילווקי (נטולת יאניס אנדטוקומבו) בסיבוב הראשון ואת הניקס המצוינים בחצי גמר המזרח.
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(ONE)