אם לא יהיו הפתעות גדולות - כך זה לפחות נראה - בן שרף צפוי להיבחר בדראפט ה-NBA הקרוב, ובמקום גבוה. אתמול (רביעי) הוא שוב הוכיח למה, כשהצטיין במשחקו השני בלבד במדי אולם הגרמנית. היהלום הישראלי בן ה-18 קלע 17 נקודות (7 מ-14 לשתיים, 0 מ-3 לשלוש), מסר 10 אסיסטים וגם חטף שלושה כדורים ורשם שלוש חסימות ב-93:96 הדרמטי של קבוצתו בפולין על סופוט במחזור הראשון ביורוקאפ.
לא רק בגרמניה התלהבו מהבכורה שלו, אלא גם בארה"ב, שם עוקבים מקרוב אחרי הפרוספקט הגדול. "בכורה נהדרת. זה משוגע שילד בן 18 קולע דאבל-דאבל במשחקו הראשון ביורוקאפ", נכתב. בעמוד "NbaDraftPoint" הוסיפו: "עוד הופעה מרשימה של שרף. נראה שהמניה שלו עולה בכל פעם שהוא על הפרקט". סם וסני, אחד ממומחי הדראפט הגדולים ביותר, צייץ אף הוא: "הוא ממשיך לצוץ מתחת לחמש הבחירות הראשונות הצפויות, אבל יש לו המון יתרונות. עבודת רגליים, מסירה ועכשיו גם קליעה".
1 צפייה בגלריה
בן שרף במדי רטיופארם אולם הגרמנית
בן שרף במדי רטיופארם אולם הגרמנית
ממשיך לככב. שרף
(צילום: IMAGO/Harry Langer/DeFodi Images, Reuters)
"זה שאולם נותנת לכישרונות צעירים דקות זה לא דבר מובן מאליו באירופה", נכתב בגרמניה, שם גם ציינו כי "אחרי אליפות אירופה לנוער פנטסטית בקיץ, הגארד הוכיח שיש לו את הפוטנציאל להיות בחירת לוטרי ב-2025".
שרף, כזכור, רשם הופעת בכורה מושלמת בליגה הגרמנית לפני שלושה ימים במהלכה קלע 21 נקודות. אתמול הוא הציג יכולת פושרת עד הרבע הרביעי אבל אז העביר הילוך.
שרף עלה מהספסל בפיגור 10 נקודות כשנותרו שניות ספורות לסיום הרבע השלישי, החל את הרבע הרביעי והמכריע עם איבוד כדור, אבל בתשע הדקות הבאות קלע 13 נקודות בדרך להארכה. בתוספת הזמן סיפק עוד שני אסיסטים כדי להשיג דאבל-דאבל ולסייע לקבוצתו לנצח.
המאמן המנצח, טיי הארלסון, סיכם: "הייתה לי הרגשה שאנחנו מחפשים פעולות בודדות ועשינו את זה טוב יותר במחצית השנייה. הכדור זז טוב יותר ברבע האחרון והצלחנו להשיג כמה זריקות טובות במאני-טיים. סופוט היא קבוצה טובה והעובדה שניצחנו אותה גורמת לי לגאווה".