אם היינו צריכים עוד חותמת לפתיחת העונה הנהדרת של בן שרף במדי אולם הגרמנית - קיבלנו אותה הלילה (בין רביעי לחמישי) על הבמה הכי גדולה שיש - ה-NBA. היהלום הישראלי בן ה-18 הרשים לעיני כ-50 סקאוטים מרחבי העולם בהפסד קבוצתו 111:100 לפורטלנד ודני אבדיה במשחק הכנה שנערך באורגון.
שרף סיים ערב נהדר שכלל 16 נקודות (6 מ-14 מהשדה, 3 מ-5 לשלוש ו-1 מ-1 מהקו), 2 אסיסטים, 2 חטיפות ו-4 איבודים ב-33 דקות על הפרקט - וזכה למחמאות מכל עבר על-ידי הפרשנים בארה"ב. "בן שרף צובר כבר הרבה מעריצים, וזה ראוי. הוא נמצא על 'תנור חימום' כבר כמה חודשים והוא מטפס במהירות בסולם לקראת הדראפט הקרוב", צייץ העיתונאי טיילר ראקר.
2 צפייה בגלריה
שרף משאיר את רופרט מפורטלנד על הפרקט
שרף משאיר את רופרט מפורטלנד על הפרקט
מלהיב את הפרשנים. שרף
(צילום: AP Photo/Craig Mitchelldyer)
גם באתר "פוינט מייד בסקטבול" התלהבו מהישראלי: "בן שרף נראה נהדר. מהנה לראות איך הוא משחק בסבלנות ושהוא מבין מתי 'להתאפס' ולא להכריח את עצמו על המשחק". עוד נכתב בארה"ב כי הוא "מזכיר את ג'ו אינגלס" בסגנון המשחק שלו וכי "הוא צריך להיות יותר יצירתי כמוסר תוך כדי תנועה".
פרשן ה-NBA דני מראנג בחר להשוות את שרף לשחקן העבר אנדרה מילר, מי שמדורג במקום ה-13 בטבלת מוסרי האסיסטים ב-NBA בכל הזמנים. "זו מחמאה מעט מוזרה, הוא מאוד דומה לו בזה שהוא פשוט מגיע לאיפה שהוא צריך ללא צורך 'לפתוח מבערים'", טען מראנג. "הוא יודע לתמרן זוויות ולמנף את הכדרור כדי לשייט בפשטות לאיפה שהוא רוצה להיות. מאוד מתקדם מהבחינה הזאת".
2 צפייה בגלריה
הסטורי של דני אבדיה
הסטורי של דני אבדיה
הסטורי של דני אבדיה
(צילום: מתוך האינסטגרם)
"הקליעה של שרף נראית ממש טוב, הוא זורק ברכות במינימום מאמץ ובאיזון", הוסיף מראנג והתלהב מ"משחק עוצמתי ויפה בטווחי הביניים" של הטאלנט הישראלי.
שרף כמובן פגש הלילה את אבדיה, שהצטיין אף הוא במדי קבוצתו. אבדיה רשם 18 נקודות (6 מ-9 מהשדה, 0 מ-1 לשלוש ו-6 מ-6 מהקו), 3 ריבאונדים ואסיסט ונראה נהדר מבחינה התקפית והגנתית. בסיום בחר לעלות בחשבון האינסטגרם שלו סטורי ובו המפגש המרגש בינו לבין שרף לפני ההתמודדות.