שמונה חודשים חלפו מאז המפגש המדובר, אבל כעת מתברר כי נבחרת הנשים של אירלנד בכדורסל קיבלה אזהרה רשמית מפיב"א-אירופה בגין "התנהגות בלתי ספורטיבית" במשחק מוקדמות היורובאסקט מול ישראל.
המשחק בין השתיים עלה לראש הכותרות בפברואר האחרון, ולא בפן הספורטיבי. זאת בשל ההחלטה המכוערת של האיריות לעמוד במהלך נגינת ההמנונים בצד המגרש ולא ללחוץ את ידי השחקניות הישראליות בעקבות המלחמה בעזה. ישראל "אירחה" אז את המשחק בריגה וגמלה ליריבתה עם ניצחון ב-30 הפרש - 57:87.
1 צפייה בגלריה
נבחרת אירלנד
נבחרת אירלנד
שחקניות אירלנד עומדות בסמוך לספסל, במהלך נגינת ההמנון הישראלי
(צילום: Oksana Dzadan/Sportsfile via Getty Images)
איגוד הכדורסל האירי הסביר ל"איריש אקזמינר" כי ההחלטה התקבלה בעקבות "האשמות אנטישמיות חסרות בסיס שפורסמו באתר איגוד הכדורסל הישראלי וברשתות החברתיות". רק שהשופט העצמאי שמונה על-ידי פיב"א-אירופה קבע כי ההתנהלות האירית היא זו שמהווה הפרה של סעיף 110 בתקנון פיב"א העוסק ב"התנהגות בלתי ספורטיבית".
בחודש הבא צפויות שתי הנבחרות להיפגש שוב, גם כן בבית המוקדם, ואירלנד החליטה שלא לארח את ישראל במדינתה, אלא העתיקה את המשחק גם כן לריגה. לא נמסר מה הסיבה להחלטה, אך קרוב לוודאי שבאירלנד, שגם ככה איבדה את סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה, העדיפו לקיים את המשחק במדינה אחרת כדי להימנע מסיכונים ביטחוניים.
ישראל (ניצחון והפסד עד כה בבית) תקיים בחודש הבא שני משחקים במסגרת מוקדמות היורובאסקט. ב-7 בנובמבר תתארח ישראל בקאן אצל צרפת (סגנית האלופה האולימפית). כעבור שלושה ימים תשחק בריגה מול אירלנד.