מיאמי המשיכה הלילה (בין ראשון לשני) את הפלייאוף האדיר שלה עם 102:128 מהדהד על בוסטון בבית, שהעלה אותה ל-0:3 בגמר המזרח. היא רחוקה כעת ניצחון אחד מגמר ה-NBA, שם כנראה תחכה דנבר, שמובילה על הלייקרס 0:3 בגמר המערב. בתולדות הפלייאוף לא קרה מעולם ששני הגמרים האזוריים הסתיימו בסוויפ.
מה שהופך את הריצה של ההיט לכל כך מדהימה היא כמובן העובדה שהם כמעט לא היו בפלייאוף. את העונה הסדירה הם סיימו במקום השביעי במזרח, ובמשחק הראשון של הפליי-אין נכנעו בבית לאטלנטה (שהודחה על ידי בוסטון בסיבוב הראשון של הפלייאוף אחרי 4:2).
3 צפייה בגלריה
שחקני מיאמי
שחקני מיאמי
משהו מיוחד. שחקני מיאמי חוגגים
(צילום: AP Photo/Wilfredo Lee)
לאחר מכן הגיע ניצחון על שיקגו במשחק על המקום השמיני - ומאז מיאמי לא עוצרת. 1:4 על מילווקי (שסיימה את העונה עם המאזן הטוב ביותר ב-NBA), 2:4 על ניו יורק וכעת היא כבר כאמור ב-0:3 על בוסטון. יתרון אותו אף קבוצה עוד לא איבדה. "ההיט פשוט הטרילו את כולם במשך כל העונה", צייץ קלינט קאפלה, הסנטר של אטלנטה הוקס, שניסה להסביר את פערי הרמות הקיצוניים אצל מיאמי בין העונה הסדירה לפלייאוף.
מיאמי הפכה הלילה לקבוצה הראשונה שמדורגת 8 ומנצחת משחק בפלייאוף ביותר מ-25 הפרש. בנוסף, בתולדות הליגה היו רק שתי קבוצות שבמהלך העונה היו במקום האחרון בממוצע נקודות, והצליחו להעפיל לגמר (ווריירס ב-1965 ופיסטונס ב-1956), ומיאמי קרובה להיות השלישית. היא קלעה 109.5 נקודות בממוצע למשחק בעונה הסדירה, בסדרה מול בוסטון קלעה עד כה 120.7 נקודות למשחק.
גייב וינסנט - אחד מתשעת שחקני מיאמי שלא נבחרו בדראפט - הוביל הלילה את קלעי הקבוצה עם שיא קריירה של 29 נקודות. "אנחנו רוצים אליפות, המטרה שלנו מעולם לא השתנתה", הצהיר, "אנחנו תמיד הולכים על התואר, והעונה הזאת לא שונה". חברו דאנקן רובינסון קלע 22 נקודות מהספסל - כולל 5 מ-7 מחוץ לקשת - ועקף את לברון ג'יימס בדרך לתואר שיאן השלשות של ההיט בפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
וינסנט
וינסנט
שיא קריירה. וינסנט
(צילום: Megan Briggs / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
מאזולה
מאזולה
לקח את האחריות. מאזולה
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
אצל המפסידה ניסו לעכל את ההשפלה. המאמן ג'ו מאזולה, שסופג המון ביקורת לאורך הפלייאוף והסדרה, לקח את האחריות על עצמו. "אני הייתי צריך להיות טוב יותר, להציב את השחקנים בעמדה טובה יותר, להציג תוכנית משחק, להכין אותם למשחק", אמר המאמן, "זו אחריות שלי. פשוט לא הכנתי אותם טוב, לא נתתי להם את המנטליות הנכונה, אני חייב לעשות עבודה טובה יותר, לוודא שהם חזקים מספיק, מוכנים למשחק".