לברון ג'יימס הוא אחד השחקנים הכי מוכרים ואהובים ברחבי העולם, בטח בארה"ב. לכן אף אחד לא הופתע שגופיית המשחק שלבש 'המלך' בנבחרת בית הספר התיכון בו למד נמכרה בסכום שיא.
הגופייה הועמדה למכירה פומבית בפעם השלישית בחמש השנים האחרונות, ונרכשה במחיר שגבוה כמעט פי שניים מזה ששולם עליה בשני המקרים הקודמים במצטבר. פריט האספנות הנדיר נמכר בסכום של 1.3 מיליון דולר. בכך, נקבע שיא חדש לגופיית כדורסל תיכונים במכירה פומבית.
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
הגופייה המדוברת במהלך המכירה הפומבית
(צילום: Peter PARKS / AFP)
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון בימין במכללת סט. וינסנט-סט. מרי
(צילום: AP Photo/Chris Carlson)
מדי המשחק של בית הספר "סט. וינסנט-סט. מרי" שלבש לברון ג'יימס מוכרים עד היום. בעיקר כי הופיע עימם בפעם הראשונה בחייו על שער המגזין "ספורטס אילוסטרייטד" ב-3 בפברואר 2002, תחת הכותרת "הנבחר".
בניגוד לרובם המוחלט של הספורטאים באמריקה, לברון לא למד בקולג'. במקום זאת, הוא עשה את הקפיצה ישירות מהתיכון ל-NBA, והפך לבחירה הראשונה בדראפט של 2003 על ידי קליבלנד קאבלירס. והשאר כמו שאומרים היסטוריה.
כידוע, שוק האספנות של פרטי ספורט שובר שיאים, בעיקר מאז פרצה מגפת הקורונה ב-2020. כך למשך, קלף של שחקן הבייסבול האגדי מיקי מנטל, שזכה עם הניו יורק יאנקיז שבע פעמים בוורלד סיריס, לצד שלל תארים אישיים, נמכר בשנה שעברה תמורת לא פחות מ-12.6 מיליון דולר. ויש גם ספורטאים שהחלו בעצמם להשקיע בתחום, כמו למשל שחקן הבייסבול דרק ג'טר, שהקים אתר לסחר בפרטי אספנות ספורט בשם Arena Club.
בפברואר האחרון "נעלי האליפויות" של מייקל ג'ורדן שברו שיא ונמכרו ב-8 מיליון דולר. "קולקציית השושלת" של הכדורסלן הטוב בהיסטוריה, שכוללת נעל אחת (לא זוג) אותה נעל בכל אחת משש האליפות של שיקגו בולס, שברה שיא למכירה פומבית של נעל "יד שנייה".