"אני מאמן את ניקולה במשך שמונה שנים ואת ג'מאל במשך שבע, והיו לנו לאורך המסע הזה כמה רגעים יפים, אבל אף אחד מהם לא היה בגמר ה-NBA", הצהיר מאמן דנבר מייק מאלון הלילה (בין רביעי לחמישי), בסיום ניצחון החוץ של קבוצתו על מיאמי 94:109, שהעלה את הנאגטס ל-1:2 בסדרת הגמר. הכוכבים של אלופת המערב - שרחוקה שני ניצחונות מתואר היסטורי בגמר הראשון בתולדותיה - הפכו לצמד הראשון בתולדות הליגה שמגיע לטריפל-דאבל של 30 נקודות באותו משחק. יוקיץ' עשה זאת עם שורה סטטיסטית מפלצתית של 32 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, בעוד מארי הוביל את הקלעים עם 34 נקודות לצד 10 אסיסטים ו-10 ריבאונים.
הם לקחו יותר ריבאונדים מכל שחקני החמישייה של מיאמי (31 מול 25), חילקו יותר אסיסטים מהם (20 מול 12) וקלעו מספר נקודות זהה (66). "האופן שבו הם עשו היסטוריה היום יחד, זה פשוט אדיר", המשיך מאלון. "אף צמד מעולם לא הגיע למספרים כאלה. מה שיפה בכל זה, זה שגם ניצחנו. בנוסף לתרומה ההתקפית שלהם, הם גם שמרו מצוין היום, ותרמו בכל האספקטים. אני חושב שזה ללא ספק המשחק הכי גדול שלהם כצמד בשבע השנים שהם משחקים יחד.
3 צפייה בגלריה
יוקיץ' ומארי
יוקיץ' ומארי
66 נקודות משותפות, אך ממש לא רק. יוקיץ' ומארי בפעולה הגנתית
(צילום: Jim Rassol-USA TODAY Sports)
"הרבה שחקנים פשוט משחקים אחד עם השני. החבר'ה האלה משחקים אחד למען השני", אמר המאמן. "עזבו את הסטטיסטיקה, היום הרגשתי את שניהם חדים ומרוכזים בדיוק כמו שצריך במשחק כל כך חשוב. ניקולה מוכיח שוב ושוב שהוא בנוי למשחקים גדולים. הוא פורח ברגעים כאלה".
הסרבי הפך לשחקן הראשון אי פעם שרושם בגמר טריפל-דאבל של 30+ נקודות, 20+ ריבאונדים ו-10+ אסיסטים. אבל כרגיל, הוא ממש לא התרגש. "למען האמת, פשוט לא אכפת לי. מבחינתי זה רק מספר, אין לו משמעות", אמר על ציון הדרך ההיסטורי. מי שכן התרגש מההופעה של יוקיץ' הוא מארי, שאמר: "הוא פשוט גורם לכדורסל להיראות כמו משחק קל. הטאץ' שלו, היצירתיות, המסירות בלי להסתכל, האינטליגציה. הוא שחקן מאוד מיוחד".
מי שגנב את ההצגה במחצית השנייה הוא הרוקי כריסטיאן בראון, שסיים את משחק חייו עם 15 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה. הגארד בן ה-22 מקווה להיות הראשון שזוכה באליפות ה-NBA עונה לאחר שזכה באליפות הקולג'ים (עם מכללת קנזס). "הוא היה עצום", אמר עליו מאמנו. יוקיץ' הוסיף כי "הוא ניצח לנו את המשחק. הוא אלוף. הוא עושה מהלכים מנצחים".
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
אקס פקטור. בראון
(צילום: Kyle Terada-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
באטלר
באטלר
"החטאתי זריקות שאני קולע בדרך כלל". באטלר
(צילום: Sam Navarro-USA TODAY Sports)
28 נקודות של ג'ימי באטלר לצד 22 נקודות ו-17 ריבאונדים של באם אדבאיו לא עזרו למיאמי, שהפסידה ברבע השלישי 29:20, וברבע האחרון כבר לא הצליחה לחזור. מעבר לשני הכוכבים, שחקני המשנה של ההיט לא התעלו הפעם, כשהבא ברשימת הקלעים הוא קיילב מרטין עם 10. "נצטרך לבוא עם יותר אנרגיה ומאמץ", אמר באלטר המאוכזב. על כך שהוא ואדבאיו קלעו יחד רק 10 מ-30 מהצבע: "החטאתי זריקות שאני קולע בדרך כלל. כנראה גם באם. נמשיך לקחת את הזריקות האלה ונצפה לקלוע אותן".
ההיט ינסו להשוות את הסדרה במשחק 4 שייערך גם הוא במיאמי בלילה בין שישי לשבת (3:30).