כשסקרמנטו קינגס הובילה 96:113 על פיניקס סאנס, היא חשבה שהמשחק בכיס שלה. אבל לקווין דוראנט וחבריו היו תוכניות אחרות. פיגור של 22 נקודות ברבע האחרון? אז מה. הסאנס הורידו ל-17 ואז רצו 4:23 וניצחו 117:119, כשדוראנט קולע מהקו את שתי הנקודות האחרונות.
בכלל, פיניקס נראית מעולה ואחרי פתיחת עונה בינונית - היא ניצחה 7 מ-10 המשחקים האחרונים. דוראנט, שקלע 27 נקודות (12 בחמש הדקות האחרונות), נשאל איך הקבוצה שלו חזרה למשחק וענה: "האמת שאין לי מושג, המשחק פשוט זרם בצורה כזאת. הכל קרה כ"כ מהר, כולנו נכנסנו ל'זון' שלנו וכנראה שכך הצלחנו לחזור. הצלחנו לעשות להם צרות ושיבשנו את משחק ההתקפה שלהם, שבדרך כלל הוא מאוד קבוצתי".
2 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט. קאמבק מדהים
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
אולי זה רק משחק בעונה הרגילה, מדובר בקאמבק היסטורי. פיניקס היא הקבוצה השנייה ב-25 השנים האחרונות שמוחקת פיגור של 20 נקודות בשמונה הדקות האחרונות, האחרונה שעשתה את זה היתה דוקא סקרמנטו בעונת 2019/2020. מאז 2020, המאזן של קבוצות שהיו בפיגור 20 ומעלה היה 0:1,224.
המאמן פרנק פוגל אמר: "נלחמנו מנטלית כדי להישאר במשחק. היו רגעים בהם השחקנים שלי היה מאוד מתוסכלים ממה שקורה, הייתה תחושה שנקבל תבוסה. אבל בסוף הראנו שהיום ב-NBA, כל קבוצה יכולה לחזור למשחק שנראה גמור. שיחקנו מהר, הצלחנו לקלוע שלשות - והכוכבים שלנו התעלו על עצמם ברגעי ההכרעה".
2 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט עם דוויין בוקר, שקלע 16
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
הקלע המוביל של הסאנס היה דווקא גרייסון אלן, שקלע 29 נקודות והשווה את שיא המועדון עם תשע שלשות. "הוא הראה לכל עולם הכדורסל מה הוא שווה", אמר קווין דוראנט. אלן, שהגיע לפיניקס בטרייד בקיץ, עשה קפיצת מדרגה משמעותית והעלה את ממוצע הנקודות שלו ל-15.7 עם 52.9 אחוז מחוץ לקשת.
"זה היה הפסד כואב, צריך לתת לפיניקס קרדיט על הניצחון הזה", אמר מאמן סקרמנטו מייק בראון, "שיחקנו טוב במשך 42 דקות, בשש הדקות האחרונות לא הצלחנו להגיע לזריקות טובות. במקום להמשיך להזיז את הכדור בהתקפה, הקצב שלנו נפגע לחלוטין. איבדנו כדורים והסתבכנו, אנחנו לא רגילים לשחק כך. אני מקוה שנלמד מכך למשחקים הבאים, נצטרך לבדוק היטב מה קרה לנו במשחק הזה".