הופעת הבכורה החלומית של בן שרף במדי אולם מכה גלים באתרי הכדורסל בגרמניה, ואף מעבר לכך. הגארד הישראלי בן ה-18 נראה פשוט נפלא אתמול (ראשון) במשחקו הראשון בבונדסליגה, כאשר קלע 21 נקודות (8 מ-15 מהשדה) לצד שלושה ריבאונים, שני אסיסטים ושלוש חטיפות ב-25 דקות על הפרקט, והוביל את קבוצתו לניצחון 86:90 על קמניץ במחזור הפתיחה. היום הוא גם נבחר לחמישיית המחזור.
"ההשפעה שלו בליגה באה לידי ביטוי מהשנייה הראשונה שעלה על הפרקט", נכתב באתר SWP. "הוא הוכיח למה עוקבים אחריו סקאוטים מכל העולם. הוא לא פוחד מאף אחד. הוא בא לאולם כדי להוביל ונראה כמו תגלית גדולה".
1 צפייה בגלריה
שחקן אולם בן שרף
שחקן אולם בן שרף
"לא פוחד מאף אחד". בן שרף
(IMAGO/Harry Langer/DeFodi Images via Reuters)
ב-Freie Presse נכתב: "שרף העניש את שחקני קמניץ שוב ושוב על טעויותיהם. השיא שלו בעונה שעברה עמד על 20 נקודות, ופה הוא קלע 21 במשחקו הראשון". באתר אחר נכתב כי "בן שרף השתעשע עם הגארדים היריבים. הוא רקד על המגרש והדהים את כולם".
טיי הארלסון, מאמנה של אולם, התמוגג גם הוא מיכולתו של הכישרון הישראלי הצעיר: "שרף היה פשוט מצוין. הוא הראה שהוא שחקן ברמה גבוהה מאוד".
לא רק מאמנה של אולם וכלי התקשורת התלהבו מהתצוגה של שרף, אלא גם סקאוטים ובלוגרים. סקאוט בשם בלייק סילברמן צייץ: "בן שרף המשיך באותה נקודה בה סיים את אליפות אירופה לנוער במדי נבחרת ישראל. אי-אפשר שלא להקפיץ אותו במעלה התחזיות לקראת הדראפט".
סקאוט נוסף, פרנצ'סקו סמפרוצ'י, כתב: "הוא נכנס לעשירייה הראשונה שלי בתחזית לקראת הדראפט ב-NBA, ויכול להיות שזה אפילו נמוך מדי. הוא משלב גודל, שליטה בכדור וזריזות. זה נראה מעניין מאוד".
שרף העלה את קרנו בקרב סקאוטים ברחבי העולם כאשר נצץ במהלך הקיץ במדי נבחרת ישראל עד גיל 19 באליפות אירופה, במהלכה הוביל את הנבחרת לחצי הגמר - מה שסידר לה כרטיס לאליפות העולם בפעם הראשונה אי-פעם. הוא קלע 28.1 נקודות בממוצע למשחק, כולל שתי הופעות בהן קלע 40 נקודות - מה שהוביל לזימון לנבחרת הבוגרת.
בעונה שעברה, שהייתה עונת הבכורה שלו בליגת העל, הוא סיפק מספרים מצוינים בעירוני קריית אתא: 10.7 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים לערב. מעבר לכך, שרף היה בורג מרכזי בהגעה לחצי גמר הפלייאוף של קבוצתו, שעוד עשתה שם חיים קשים להפועל ת"א (2:1 בסדרה). הרכז הוכיח שהוא גם שחקן של מאני-טיים, כשתרם 9.3 נקודות ו-3.2 אסיסטים ב-21 דקות במהלך הפלייאוף.