בעונה שעברה מצאה את עצמה בוסטון בפיגור 3:2 בסדרת חצי גמר המזרח מול מילווקי, אך ביצעה מהפך והגיעה לבסוף לגמר ה-NBA. העונה היא שוב מצאה את עצמה בפיגור 3:2 בחצי גמר המזרח, הפעם מול פילדלפיה, והלילה (בין ראשון לשני) השלימה מהפך נוסף, כשכוכבה ג'ייסון טייטום סיפק כנראה את משחקו הטוב בקריירה, ועשה היסטוריה.
הוא סיים עם 51 נקודות - שיא למשחק 7 בפלייאוף, כשאת השיא הקודם קבע סטף קרי רק לפני כשבועיים. טייטום קלע ב-61% מהשדה ו-60% מהשלוש לצד 13 ריבאונדים, חמישה אסיסטים, שתי חטיפות ואפס איבודים. משחק מושלם. הוא הפך לשחקן החמישי בלבד בתולדות הליגה שמגיע ל-50 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים במשחק פלייאוף. זה גם היה המשחק החמישי של טייטום עם לפחות 50 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים - שיא כל הזמנים לשחקן של הסלטיקס.
4 צפייה בגלריה
טייטום
טייטום
שבר את שיא הנקודות למשחק 7 בפלייאוף. טייטום
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
"כשאני נהנה אני משחק הרבה יותר טוב". טייטום
(צילום: Adam Glanzman/Getty Images/AFP)
"אני מרגיש נהדר", סיפר בסיום. "לא שיחקתי טוב במחצית הראשונה של המשחק הקודם, היום הייתי פשוט עצמי. לפני המשחק הייתי רגוע, צחקתי עם החברים, חייכתי. וכשאני נהנה, אני משחק הרבה יותר טוב. רציתי עוד הזדמנות לחזור לעצמי - משחק 7 ביום האם, נתתי לאמא שלי הופעה מיוחדת".
מאמן היריבה דוק ריברס שיבח את מי שהתעלל בשחקניו. "ראיתי הופעה אחת דומה של שחקן יחיד בפלייאוף, והיא התרחשה כאן בבוסטון. והיום כולם מדברים על המשחק הזה בתור המשחק הכי גדול בקריירה של לברון ג'יימס", אמר ריברס, כשהוא מכוון להופעה של ג'יימס במשחק 6 של גמר המזרח בשנת 2012, אז חגג עם 45 נקודות נגד בוסטון - שאותה אימן אז ריברס עצמו. "ג'ייסון באמת היה בלתי ייאמן היום. זו הייתה הופעה אדירה".
4 צפייה בגלריה
טייטום וריברס
טייטום וריברס
"הופעה אדירה". ריברס וטייטום
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בגמר המזרח תפגוש בוסטון את מיאמי ותנסה להעפיל שוב לגמר ה-NBA ואולי לזכות סוף-סוף באליפות ה-18 בתולדותיה, וראשונה מאז 2008. זהו גמר המזרח השלישי בארבע השנים האחרונות בין מיאמי לבוסטון. למעשה הגמרים האזוריים העונה הם שחזור מדויק של אלה מעונת הבועה (2020), כשבמערב תפגוש דנבר את הלייקרס. מה שבטוח הוא שהפעם האולמות יהיו מלאים.
בצד השני, פילדלפיה איבדה יתרון 2:3 בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות, וכוכביה שוב נחנקו ברגע האמת. ה-MVP הטרי ג'ואל אמביד קלע 15 נקודות ב-5 מ-18 מהשדה (0 מ-4 מחוץ לקשת) ואיבד שלושה כדורים לאורך המשחק - והוא עם מאזן 5:0 בסדרות הסיבוב השני בפלייאוף. ג'יימס הארדן סיים עם 9 נקודות בלבד ב-3 מ-11 מהשדה ועם חמישה איבודים. בסך הכל, אמביד והארדן היו אחראים בנקודות או באסיסטים ל-44 נקודות בלבד. טייטום, לשם השוואה, הגיע ל-62 נקודות.
4 צפייה בגלריה
אמביד
אמביד
"כדורסל זה משחק של חמש על חמש". אמביד
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ההופעה החלשה שלו לא מנעה מאמביד לבקר את חבריו לקבוצה. "אני והארדן לא יכולים לנצח לבד. כדורסל זה משחק של חמש על חמש", אמר הסנטר. הארדן אמר: "לא חשבתי עדיין על מה אעשה בקיץ. יש לנו הרבה פוטנציאל כקבוצה. זו הייתה רק השנה הראשונה שלנו יחד".
ריברס ירד למאזן של 34% במשחקים שסוגרים סדרה (33:17) והפסיד בפעם התשיעית ברצף במשחק שיכול היה להעלות אותו לגמר אזורי. "אני חושב שיש לקבוצה הזאת עוד צעד אחד קדימה לעשות. אני רוצה להישאר כאן, אבל זה תלוי בהנהלה", אמר המאמן ביחס לעתידו.