האם דילון ברוקס משלם את מחיר האכזבה: הנהלת הממפיס גריזליס זימנה את השחקן לשיחה, במהלכה הובהר לו כי הוא לא נמצא בתוכניות של המועדון לעונה הבאה. כל זאת לאחר שהפרנצ'ייז הודח כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף (4:2) על-ידי לוס אנג'לס לייקרס. וכן, החזית שפתח מול לברון ג'יימס הייתה רחוקה מלסייע לו.
הגארד של ממפיס לא הציג את היכולת לה ציפו ממנו במגרש אבל לאחר משחק מספר 2 הגיע המפץ הגדול כשיצא במתקפה נגד קינג ג'יימס ("אני לא מפחד ממנו, הוא עוד שחקן זקן"). מתקפה שלא ממש סייעה לקבוצה שלו (וזה כמובן אנדרסטייטמנט) לנצח את הסדרה. אגב, הסיבה לעזיבה הצפויה היא העובדה שהפורוורד רצה לקבל תפקיד התקפי יותר משמעותי בסגל (עם יותר זריקות), בטענה שהוא לא רק שחקן "3 אנד די". ראשי ממפיס לא ממש חשבו כך.
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס דילון ברוקס
לברון ג'יימס דילון ברוקס
לברון ג'יימס ודילון ברוקס
(צילום: Kirby Lee-USA TODAY Sports)
בעקבות אותה ההתבטאות נגד לברון זכה ברוקס לשריקות בוז בכל פעם שנגע בכדור במהלך משחק מספר 3 בלוס אנג'לס, והמספרים שלו ירדו בהתאם (שבע נקודות בלבד עם 3 מ-13 מהשדה ו-1 מ-5 מהשלוש). מההפסקה הוא חזר מתוסכל מתמיד, ובתחילתו של הרבע השלישי כבר לא הצליח לשלוט בעצביו - הוא שלח את ידו לכיוון המפשעה של ג'יימס, חבט בו בעוצמה שגרמה לכוכב להתפתל מכאבים והורחק באופן מיידי מהמשחק. ג'יימס לעומת זאת נותר על הפרקט וסיים את אותה התמודדות עם 20 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
"כל מי שמנסה לפקפק בלברון צריך לדעת - זה גורם לנו לשחק עם אש בעיניים", הסביר מאמן הלייקרס דרווין האם בעקבות אותו משחק. "כל התיאטרליות הזו של השחקנים שלהם, זה טוב בשביל האוהדים. מבחינתנו, אנחנו רק מנסים לדאוג לעניינים שלנו".
לברון עצמו נשאל בסיום על היריבות שהתפתחה עם ברוקס, והצהיר: "איזה סוג של הצהרה אני יכול כבר לתת? אני נמצא בעסק הזה כבר יותר מדי מזמן, כבר עברתי את שלב ההצהרות, אין לי צורך בהן. זו לא הפעם הראשונה שאני חווה דברים כאלה, אני לא נופל לזה".
האירועים הללו היו יותר מדי עבור הנהלת ממפיס, שהחליטה כאמור להיפרד מהשחקן שהצטרף לקבוצה בקיץ 2017.