עולם הספורט בארה"ב נפרד מאחד הענקים שידע ענף הכדורסל - ג'רי ווסט - שהלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 86. כדורסלן העבר, המאמן והג'נרל-מנג'ר האגדי מת בביתו לצד אשתו, קארן. ווסט נחשב במשך שנים לפנים של ה-NBA ודמותו מעטרת עד היום את הלוגו של הליגה.
"ג'רי ווסט היה גאון כדורסל ודמות שעיצבה את הליגה במשך 60 שנה", כתב הקומישינר של ה-NBA, אדם סילבר. "הוא בלט לא רק כאלוף NBA וכמי שיחק באולסטאר בכל אחת מ-14 עונותיו בליגה, אלא גם כשחקן תחרותי שבלט ברגעים החשובים ביותר. הוא היה ה-MVP הראשון של סדרת הגמר והפך את עשיית הצעד קדימה ברגעים המכריעים כחותמת הרשמית שלו, מה שזיכה אותו בכינוי "מר קלאץ'".
1 צפייה בגלריה
ג'רי ווסט
ג'רי ווסט
נפרדים מאגדה. ג'רי ווסט
(AP Photo/Damian Dovarganes)
סילבר המשיך: "ארבעת העשורים שלו עם הלייקרס כללו תקופה מוצלחת כמאמן ותקופה בלתי נשכחת כג'נרל-מנג'ר שמיצבה אותו כאחד הגדולים אי-פעם בספורט העולמי. הוא בנה שמונה קבוצות שזכו באליפות תחת שרביטו והפך לראשון שנכנס שלוש פעמים להיכל התהילה. הערכתי רבות את החברות שלי איתו והידע שהוא חלק איתי במשך השנים. בשם ה-NBA אנחנו שולחים את תחומינו העמוקים ביותר לאשתו קארן, משפחתו וחבריו הרבים".
גם כוכב לוס אנג'לס לייקרס בהווה ואחד הכדורסלנים הגדולים בשני העשורים האחרונים, לברון ג'יימס נפרד, מווסט בחשבונו ברשת X (לשעבר טוויטר): "המנטור שלי, חברי - מקווה שאמשיך לעשות אותך גאה. אתה כבר חסר לי".
גם מייקל ג'ורדן, שכמו ווסט נחשב גם הוא לאחד מגדולי הכדורסלנים בכל הזמנים - אם לא הגדול ביותר - ספד לאגדה: "עצב עמוק מציף אותי לאחר הבשורה על לכתו של ג'רי. הוא היה חבר אמיתי ומנטור עבורי. כמו אח גדול. נוח על משכבך בשלום, לוגו".
לוס אנג'לס קליפרס, בה שימש ווסט כחבר הנהלה בכיר החל מבנת 2017 עד יומו אחרון, נפרדה גם היא: "ג'רי ווסט הוא הסמל של מצוינות בכדורסל וחבר של כל מי שהכיר אותו".
לא רק ב-NBA ספדו לווסט. בלוס אנג'לס דודג'רס מ-MLB (ליגת הבייסבול האמריקאית) כתבו ברשתות החברתיות: "הדודג'רס אבלים על לכתו של חבר התהילה ואגדת הלייקרס ג'רי ווסט, דמות חשובה ובלתי ניתנת למחיקה בעיר לוס אנג'לס במשך 60 שנה. אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתו וחבריו".