המעבר המפתיע של דני אבדיה מוושינגטון לפורטלנד עורר עניין רב לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. ב-ESPN ערכו משדר מיוחד בשידור חי לקראת הדראפט שנערך הלילה (בין רביעי לחמישי) וניצלו את הפאנל כדי לנתח גם את הטרייד של הפורוורד הישראלי - אך עוררו מבוכה ולא ידעו להציג מידע רלוונטי ואף הציגו עובדות שגויות.
הפרשן המוכר של הערוץ, סטיבן איי סמית', שידוע כאדם דעתן ואף בוטה, הודה במבוכה כי הוא לא ממש יודע פרטים על אבדיה: "למען האמת, אני חייב להודות שאני לא כל כך מכיר אותו".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
ב-ESPN לא ממש ידעו מה להגיד על הטרייד שלו. דני אבדיה
(צילום: ess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
המבוכה הפכה גדולה יותר, כאשר בוב מאיירס, הג'נרל מנג'ר לשעבר של גולדן סטייט, ומי שנחשב לאחד מאלה שבנו את השושלת המפוארת של המועדון, הראה חסר ידע מובהק בנוגע לישראלי. מאיירס אמר בין השאר כי הסיבה שאבדיה עבר לפורטלנד נעוצה בכך שהוויזארדס לא החתימו אותו על חוזה נוסף, ולא בנתה עליו לעתיד - מה שכמובן לא נכון. אבדיה כידוע חתם בשנה שעברה על חוזה לארבע שנים בשכר של 55 מיליון דולר לאורך התקופה.
השידור, כאמור, הפך לבדיחה וברחבי הרשת לעגו לרשת הטלוויזיה המפורסמת. "הדיון על אבדיה היה רגע מביך עבור ESPN, הם חייבים לעשות עבודה טובה יותר", כתב אחד הגולשים. אחד אחר הוסיף: "השידור של ESPN היה נורא ואיום. הפרשנים לא מכירים את השחקנים - הם לא ידעו שאבדיה בכלל חתם על חוזה חדש בשנה שעברה".
לצד זאת, היו גם לא מעט תגובות של עיתונאים ופרשנים שהכירו את החומר והתייחסו לטרייד המפתיע של אבדיה. העיתונאי גרג פינברג לא הבין את המהלך של וושינגטון והעביר עליו ביקורת: "דני אבדיה רק בן 23, עם אחד החוזים הטובים ב-NBA ואחרי עונת פריצה. אין לי שום מושג למה וושינגטון עושה את זה. חייב להיות פה משהו מעבר לברוגדון ובחירה 14. זה לא אמיתי".
2 צפייה בגלריה
הג'נרל מנג'ר של גולדן סטייט ווריורס לשעבר בוב מאיירס
הג'נרל מנג'ר של גולדן סטייט ווריורס לשעבר בוב מאיירס
לא שלט בחומר. בוב מאיירס
(AP Photo/Jeff Chiu)
גם שדר הרדיו המוערך, גראנט פאולסן, הופתע: "שמישהו יעזור לי כאן. דני אבדיה בן 23 ומתפתח. נהדר הגנתית. חתום על חוזה מצוין. ואתם מעבירים אותו בתמורה לבחירה ה-14 בדראפט שכולם התלוננו עליו במשך חודשים? מה אני מפספס?".
ב-"DC SPORT BUZZ", אתר המסקר את הוויזארדס תקפו בעיקר את הג'נרל מנג'ר וויל דוקינס: "זו החלטה פשוט נוראית של הנהלת וושינגטון. הוא רק בן 23 ויש שיגידו שיש לו את החוזה הכי טוב בליגה בהתאם לרמה שלו והכסף. זו בדיחה?".
אחד מכתבי ה-NBA המוכרים בארה"ב, קווין אוקונור מ"דה רינגר", כתב: "אני בעד דני אבדיה. כתבתי שהוא אחת המטרות של קונטנדריות הקיץ. אבל הוא גם יכול לעבוד מצוין עבור קבוצות צעירות כמו פורטלנד".
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)