בחודש שעבר הודיע איגוד הכדורסל כי פבלו לאסו סירב להצעה לאמן את נבחרת ישראל. כעת אפשר להבין גם למה. על-פי דיווחים שונים היום (שישי) בסרביה וביוון, המאמן הספרדי הוותיק סיכם ל-3 השנים הבאות בפנאתינייקוס ויצטרף אליה החל מהקיץ הקרוב.
בעוד אולימפיאקוס מוליכה את היורוליג, פנאתינייקוס לא ממש מצליחה בזירה המקומית או האירופית. המועדון היווני לא עלה לפלייאוף היורוליג ב-3 השנים האחרונות ולא הגיע לפיינל-פור מאז 2012. העונה, לשם דוגמא, פאו מדורגת במקום ה-16 עם מאזן 19:8 עד כה.
1 צפייה בגלריה
פבלו לאסו
פבלו לאסו
חוזר ליורוליג. לאסו
(צילום: EPA)
לאסו הוא כמובן פיגורה רצינית. המאמן בן ה-55 באמת זכה בכל מה שזז. שני גביעי יורוליג (2015 ו-2018), שש אליפויות ספרד, שישה גביעי מלך ושישה תארי סופרקופה. וכמובן אי אפשר מבלי להזכיר את העובדה כי היה האיש שלמעשה העלה לראשונה את לוקה דונצ'יץ' לבוגרים – בגיל 16 בלבד – והיה זה שטיפח את הסלובני בדרך להפוך לאחד השחקנים הטובים והמלהיבים בעולם. אפילו דונצ'יץ' ידע להחמיא ללאסו בעבר: "הוא הלב של ריאל, כל התארים הגיעו בזכותו".
לאסו יצר לעצמו בריאל, הקבוצה בה גם כיכב כשחקן, שם של "מאמן חסין" לכל תסריט. כבר ב-2014, אחרי שני כישלונות רצופים בגמר היורוליג (מול אולימפיאקוס ומכבי ת"א) - היה נראה כי יוחלף, אבל זה לא קרה. כעבור שלוש שנים, אחרי שהפסיד את האליפות בספרד לוולנסיה, לא רק שלא נשלח הביתה, אלא קיבל הארכת חוזה. בסוף העונה שעברה ריאל החליטה להיפרד מלאסו בשל מצבו הבריאותי.