ריאל מדריד פייבוריטית, פנאתינייקוס מרשימה - ואחת מהשתיים תניף בסיום המשחק הערב (ראשון, 21:00) בברלין את גביע היורוליג. השתיים יתמודדו ראש בראש במפגש סופר-מסקרן, בטח אחרי ההצגות שלהן בחצי הגמר.
ריאל מגיעה כאלופה המכהנת, עם ניצחון מרשים על אולימפיאקוס ובעיקר תנסה לשחזר את הישגה מ-1968: זכייה שנייה ברציפות בתואר האירופי הבכיר. פאו, לעומת זאת, לא הותירה סיכוי בחצי הגמר לשאראס ופנרבחצ'ה ועוד קודם לכן, למי ששכח, שרדה דרמה ב-2:3 על מכבי ת"א בפלייאוף.
4 צפייה בגלריה
מי תזכה בגביע הנכסף?
מי תזכה בגביע הנכסף?
מי תזכה בגביע הנכסף?
(צילום: AFP)

המספרים

1. למרות שמדובר בשתי אימפריות לכל דבר ועניין, בטח בכדורסל האירופי, זו הפעם הראשונה שריאל מדריד ופנאתינייקוס ייפגשו ראש בראש בקרב על התואר. הן כן נפגשו בשתי סדרות פלייאוף, שהסתיימו בניצחון הבלאנקוס: 1:3 ב-2018 ו-0:3 ב-2019.
1. זו גם הפעם הראשונה, מאז שינוי פורמט היורוליג ב-2016/17, בה שתי הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקומות 1-2 הגיעו גם לגמר. וקחו עוד נתון פיקנתי: מאז אותו שינוי, הקבוצה שסיימה ראשונה את העונה הסדירה לא זכתה בסוף גם בתואר.
4 צפייה בגלריה
מוסה
מוסה
הכוכב הגדול של ריאל. מוסה
(צילום: Odd ANDERSEN / AFP)
6. שש פעמים זכתה פאו בתואר האירופי, אבל אם תוסיף גביע נוסף היא תהפוך לקבוצה השלישית בלבד שמניפה את הסרוויס הכסוף שבע פעמים ומעלה.
7. שתי הקבוצות ניצחו העונה כל אחת את יריבתה, ועוד בחוץ. ה-86:97 המרשים על ריאל שבר לפנאתינייקוס נאחס של שבע שנים ללא ניצחון בבירת ספרד.
11. ועדיין, מעל כולן ניצבת ריאל מדריד עם 11 זכיות, האחרונה, כידוע, בעונה שעברה. אגב, במקום השני ניצבת צסק"א מוסקבה עם 8 גביעי אירופה.
4 צפייה בגלריה
שחקני פנאתינייקוס חוגגים
שחקני פנאתינייקוס חוגגים
מחפשים גביע שמיני לארון? שחקני פנאתינייקוס
(REUTERS/Fabrizio Bensch)
24. מתוך 24 שחקני הסגל בשתי הקבוצות, רק שחקן אחד לבש בעבר את המדים של הקבוצה היריבה: מריו הזוניה, ששיחק בפאו בעונת 2020/21, אז תחת עודד קטש.
27. ריאל מדריד של העונה היא קבוצה דורסנית. הנתון המעניין מכולם: 27 ניצחונות בתום העונה הסדירה לעומת 7 הפסדים - שיא כל הזמנים.

הציטוטים

ואי אפשר בלי איזו פיקנטריה לפני הגמר הגדול. והיא קשורה למפגש בין ארגין עתמאן לדז'נאן מוסה. הכוכב הבוסני של ריאל היה חלק מאנאדולו כשהיא זכתה תחת המאמם הטורקי ביורוליג ב-2021, אבל בקושי קיבל דקות משחק. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, מוסה הודה שהוא ועתמאן "החליפו דברים" מחוץ לאחד האימונים באותה עונה.
4 צפייה בגלריה
עתמאן
עתמאן
הודה בטעות. עתמאן
(צילום: EPA/CLEMENS BILAN)
כעת, יחי ההבדל הקטן, הוא מגיע כסופרסטאר הגדול של ריאל ומי שהוליך את קלעי רק לפני יומיים בחצי הגמר מול אולימפיאקוס. "היה קשוח ומאתגר להיות עם ארגין באנאדולו", אמר מוסה. "אבל כולם ראו מה הוא מסוגל לעשות עם שחקנים חדשים".
עתמאן, כמה שזה יישמע מוזר, הודה בטעותו: "לפעמים מאמנים עושים טעויות. באותה עונה זכינו ביורוליג ולא נתתי לו לשחק הרבה, חבל שאיבדנו אותו. עכשיו הוא אחד מכוכבי ריאל מדריד. אני מקווה שהוא לא ינקום בי".
ומה דעתו של הטורקי על הגמר הגדול? "אני מעדיף סדרות, כמו ב-NBA. זה היה יותר מרגש לכולם", הפתיע עתמאן. "אבל כשיש כל כך הרבה משחקים במסגרות המקומיות, פיינל-פור הוא הפתרון הכי טוב".

אוהד נפצע אנוש בקטטת ענק

עוד לפני הגמר התבשרנו על מהומת ענק שנרשמה הלילה בברלין בין אוהדי פנאתינייקוס לאולימפיראקוס.
צפו במהומה הגדולה
במהלך התגרה הובהל לבי"ח אוהד פאו שנפצע אנוש כשנשקפת סכנה ממשית לחייו. שניים נוספים נפצעו באורח קשה.
לפי הודעת כוחות ההצלה המקומיים בסך הכול פונו 12 פצועים בדרגות שונות לקבלת טיפול רפואי. בנוסף, ככל הנראה כתוצאה מהדלקת רימוני עשן, הוזעקו לאזור כוחות כיבוי אש. המ,שטרה עצרה 89 מתפרעים שבין השאר השתמשו במחבטי בייסבול.