הדברים שאמר סטיבן איי סמית' על שוהיי אוטני
הפרשן הבכיר של רשת ESPN, סטיבן איי סמית', ידוע כפרובוקטור לא קטן. למעשה, זאת הסיבה שהוא מקבל שכר של 12 מיליון דולר לשנה מענקית הטלוויזיה האמריקנית. אבל יש פעמים שהוא מגזים. ב-24 השעות האחרונות סמית' מעד פעמיים בלשונו, וזכה למתקפה מצד ספורטאים בכירים באמריקה.
אתמול, במסגרת אחת התוכניות של ESPN אמר סמית' כי הוא לא מחבב את שואיי אוטני היפני מלוס אנג'לס איינג'לס, שנחשב היום לאחד הכוכבים הכי גדולים ב-MLB: "העובדה שיש לך שחקן זר שלא מדבר אנגלית והוא צריך מתורגמן, תאמינו או לא, גורמת לדעתי לפגיעה במשחק. אני לא חושב שהשחקן המוביל של הקבוצה, ואחד הבכירים בליגה, צריך להיות מישהו שנעזר במתורגמן כדי שנבין מה לעזאזל הוא אומר".
2 צפייה בגלריה
סטיבן איי סמית'
סטיבן איי סמית'
סטיבן איי סמית'
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של סטיבן איי סמית')
2 צפייה בגלריה
שוהיי אוטני
שוהיי אוטני
שואיי אוטני. כוכב ענק
(צילום: AP)
שעות לאחר מכן, ובעקבות לחץ של לא מעט שחקני בייסבול וכנראה גם מבכירים ברשת שבה הוא עובד, סמית' פרסם הודעת התנצלות: "תנו לי קודם כל להתנצל. לא התכוונתי לפגוע בקהילה מסוימת, במיוחד לא בקהילה האסיאתית. כאפרו-אמריקני שמודע לנזקים שסטיגמות גורמות במדינה כמו שלנו, הייתי צריך להיות רגיש יותר. בהסתמך על המילים שלי, נכשלתי ואני לוקח עליי את האשמה".
עוד כתב סמית': "אוטני הוא אחד הכוכבים הכי גדולים בכל ענפי הספורט. הוא שובר שוויון, שחקן ייחודי ומנהיג. הייתי צריך לפרגן לו בדברים שלי. במקום זה פישלתי. בתקופה בה אנו חיים, עם כל האלימות שיש כלפי הקהילה האסיאתית, ההערות שלי היו בבירור חסרות רגישות ואני מתחרט עליהן".
אבל, כאמור, זאת לא הייתה המעידה היחידה של סמית'. אחרי ההפסד של נבחרת ארצות הברית בכדורסל לניגריה במשחק הכנה לקראת האולימפיאדה, הפרשן היה כל כך עצבני על קווין דוראנט וחבריו, ובזמן שביקר אותם על היכולת הרעה גם העליב את שחקני ניגריה.
בין השאר ביטא סמית' בכוונה את שמות המשפחה של שחקני ניגריה בצורה שגויה כדי להדגיש עד כמה הם לא מוכרים, בזמן שלא מעט מהם שחקני NBA לגיטימיים. על אקס הפועל באר שבע, קיילב אגאדה, שהיה מצוין וקלע 17 נקודות, הוסיף הפרשן: "אין שום תירוץ להפסיד למישהו שנקרא קיילב אגאדה ולעוד שחקן שאני בכלל לא יודע איך מבטאים את השם שלו".
ג'וש אוקוגי שמשחק במינסוטה טימברוולבס וגם בנבחרת ניגריה, צייץ נגד סמית': "זה הדבר הכי מעליב ששמעתי כבר הרבה מאוד זמן. סטיבן איי סמית' זלזל במעל 200 מיליון תושבי ניגריה. שלושת השחקנים שהזכיר עבדו קשה מאוד כדי שלא ידברו עליהם ככה. תגיד את השמות שלנו כמו שצריך, או שלא תגיד אותם בכלל".
עוד כתב אוקוגי: "אסור לך לבקר את נבחרת ארצות הברית ולזלזל בנו באותו משפט. תן כבוד לדגל ולמדינה שלנו. אל תשכח מאיפה השורשים שלך".