ג'ואל אמביד הוא אחד הכדורסלנים הטובים בעולם. הלילה (בין חמישי לשישי) אף סיפק עוד חותמת לכך בדמות הצגה גדולה של 50 נקודות על הראש של ניו יורק ב-114:125 החשוב של פילדלפיה בפלייאוף, שצימק את סדרת הסיבוב הראשון ל-2:1. רק שבתום המשחק התברר עד כמה באמת ההופעה שלו הייתה מרשימה.
רגע לאחר הבאזר, חשף הסנטר כי הוא מתמודד בתקופה האחרונה עם פציאליס, תופעה פיזיולוגית שגורמת לשיתוק בפנים. אצל אמביד מורגש שיתוק קל בצד שמאל של הפנים, ומשפיע גם על הראייה שלו בעין אחת.
1 צפייה בגלריה
אמביד
אמביד
השיתוק החלקי משפיע גם על הראייה שלו בעין אחת. אמביד
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)

"אני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל אני משער שזה נורמלי", סיפר אמביד לתקשורת האמריקאית. "זה התחיל כמה ימים לפני המשחק מול מיאמי (רביעי שעבר, בפלייאין). היו לי מיגרנות וחשבתי שזה כלום, אבל זה די מעצבן. זה בצד השמאלי של הפנים שלי, בפה ובעין. אני לא אחד שמוותר, אני חייב להמשיך להילחם בהכל. זה מבאס, אבל זה לא תירוץ".
בדיווחים השונים בארה"ב סופר כי השיתק החלקי אף גרם לאמביד קשיי ראייה במהלך המשחק. רק שמסתבר שזה לא הפריע ליכולתו. הוא סיים את הערב עם 13 מ-19 מהשדה ו-19 מ-21 מהעונשין בדרך לשיא קריירה בפלייאוף. ברבע השלישי הוא הוביל את הבריחה של פילי עם 18 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, כולל ארבע שלשות רצופות.
"ג'ואל היה ענק", פרגן טייריס מקסי, שרק שלשום זכה בתואר השחקן המשתפר של העונה ב-NBA. "הקול שלו והנוכחות היו הכי משמעותיים עבורנו. אני יודע שהוא קלע 50, אבל התשוקה שלו הייתה הכי חשובה לנו".
"אסור לי לרחם על עצמי", הודיע בנחרצות אמביד. "למה זה קורה דווקא לי? כן, זה עובר בראש, אתה שואל את עצמך שאלות כאלה, אבל אין באמת מה לעשות בנוגע לזה, וכל מה שנשאר זה שתי ברירות - או לוותר, או להמשיך הלאה. אני בוחר באופציה השנייה".
הציוץ החריג בחשבון הרשמי של האמפייר סטייט בילדינג
העבירה ה"מלוכלכת" של אמביד
והיה גם רגע של מחלוקת במשחק, בו אמביד היה מעורב במיני שערורייה. ברבע הראשון, נראה הסנטר מפיל את מיטשל רובינסון מהניקס בצורה חשודה. מה זאת אומרת חשודה? כשהיה שכוב על הפרקט, דחף אמביד את רובינסון שהיה בדרך לסל.
"זה מהלך מלוכלך, פשוט מהלך מלוכלך", אמר שחקן הניקס דונטה דיווינצ'נזו. אפילו עמוד ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של האמפייר סטייט בילדינג צייץ בצורה חריגה: "ג'ואל אמביד מושעה מהבניין".