בפעם החמישית בתולדותיה - והראשונה מאז 2014 - קונטיקט היא אלופת המכללות. ניצחון - די צפוי יש להגיד - 59:76 על סן דייגו סטייט סגר ליוקון שנה חלומית ותואר נוסף לארון.
היו קבוצות הרבה יותר נוצצת ממנה, בטח בשנים האחרונות, אבל קונטיקט מודל 2023 תיכנס לספרי ההיסטוריה כאחת הדורסניות שהיו אי פעם בטורניר ה-NCAA. היא ניצחה את ששת משחקיה בטורניר בהפרש כולל של 119 נקודות ובהפרש ממוצע של 19.8. הקבוצה החמישית בלבד שעושה זאת מאז הוכנס המודל החדש של האליפות ב-1985.
5 צפייה בגלריה
קונטיקט חוגגת
קונטיקט חוגגת
יש אליפות. שחקני קונטיקט בטירוף
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
קונטיקט חוגגת
קונטיקט חוגגת
עם הגביע הקדוש
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
קונטיקט חוגגת
קונטיקט חוגגת
עונה שתיכנס לספר השיאים
(צילום: AP)
אדאמה סאנוגו וטריסטן ניוטון שוב היו המוציאים לפועל של יוקון, שעלתה לפלוס 16 עוד במחצית הראשונה (שהסתיימה לבסוף ב-24:36). סן דייגו סטייט הצליחה למזער נזקים וצימקה עד מינוס חמש בלבד, חמש דקות לבאזר. ג'ורדן הוקינס הגיב בשלשה שהציתה ריצת 0:9, ממנה ה"אצטקים" כבר לא ממש יכלו לחזור.
סאנוגו הצטיין עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים וסגר טורניר בלתי נשכח עם 20.9 נקודות בממוצע ותואר ה-MVP. ניטון הוסיף 19 ו-10 בהתאמה. קשאד ג'ונסון קלע 14 למפסידה.
5 צפייה בגלריה
ניוטון
ניוטון
ערב נהדר. ניוטון
(צילום: AP)
ויש גם זווית ישראלית: ירין חסון בן ה-18, שנמצא בסגל של קונטיקט העונה ויכול להתהדר כאלוף המכללות, גם אם התרומה שלו העונה הייתה מזערית. חסון לא שותף כלל הלילה, אבל ממשיך את המסורת של שחקנים בכחול-לבן במכללה כמו דורון שפר, נדב הנפלד, אורי כהן מינץ וגלעד כץ.
אגב, תחילה תכנן חסון (2.07 מ') לשחק באוניברסיטת דנבר, אולם בסופו של דבר שינה את החלטתו וקיבל מלגה בקונטיקט. לפי התקשורת האמריקאית, הוא תפס את עיני הסקאוטים כשקלע 33 נקודות מול קבוצת הנוער של מכבי ת"א בשנה שעברה. מה שכן, יש לו תואר אליפות כבר בשנתו הראשונה במכללה. לא רע.