לא כך חלם דני אבדיה שתיראה הופעת הבכורה הרשמית שלו במדי פורטלנד. הפורוורד הישראלי אמנם סיפק הלילה (בין רביעי לחמישי) שורה סטטיסטית נאה, אבל הבלייזרס הובסו בביתם ב-35 הפרש לגולדן סטייט - 139:104.
אבדיה, שהגיע הקיץ לפורטלנד אחרי ארבע עונות בוושינגטון, סיים את המשחק עם 15 נקודות (4 מ-10 מהשדה, 0 מ-3 ו-7 מ-8 מהקו), 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 2 חטיפות, 2 חסימות, אך גם עם 4 איבודים. בארה"ב, אולי גם בגלל התבוסה, התגובות לבכורה שלו היו מעורבות.
2 צפייה בגלריה
אבדיה מול וויגינס
אבדיה מול וויגינס
אבדיה מול וויגינס
(צילום: AP Photo/Amanda Loman)
המאמן צ'ונסי בילאפס הפתיע כשעלה בחמישייה עם טומאני קמארה במקומו של סקוט הנדרסון, מה שהוביל את אבדיה לשמש כגארד לצד אנפרני סימונס. "אבדיה ניסה לכפות יותר מדי במהלכים התקפיים, עם מסירות מסוכנות שלא לצורך", כתב העיתונאי ריז קונץ מהבלוג "ריפ סיטי פרוג'קט". "חלק מזה נובע מהזהות החדשה שבילאפס מנסה להטמיע בקבוצה, שרוצה לשחק מהיר יותר".
"אבדיה צריך עוד זמן להסתגל לחבריו החדשים מבחינת הבנת המיקומים שלהם במגרש", הסביר קונץ. "ייתכן שהוא שחקן משלים מצוין ולא הכוכב המוביל שפורטלנד מבקשת ממנו להיות בסגל הנוכחי".
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"אבדיה צריך עוד זמן להסתגל לחבריו החדשים"
(צילום: AP Photo/Amanda Loman)
קונץ הוסיף בסיום הניתוח שלו כי "ברור מדוע פורטלנד ויתרה על הרבה כדי להשיג אותו. הוא עשה הכל. זו הייתה הופעה בכורה לא רעה. רצינו לראות ממנו יותר, אבל הוא לא הסיבה לתבוסה".
והיו כמובן גם כמה צדדים חיוביים. אבדיה הציג משחק הגנה טוב וסיים, כאמור, עם שתי חטיפות ושתי חסימות - שהלהיבו את שדרי המשחק של הבלייזרס. הפרשן מייקל הולטון אמר: "אהבתי את הוורסטיליות שלו, איך הוא יודע ליזום מגע ולסיים מהלכים. הוא שחקן צעיר, אבל ותיק יחסית בליגה". בנוסף, דני מראנג, המסקר את הבלייזרס, התלהב: "אבדיה לא מרים ידיים - הבחור הזה נותן פייט".