כשהוא בפיגור 1:0 בסדרה - ויודע כי ניצחון ביתי הוא בגדר חובה - סטיב קר החליט להמר. קוון לוני, הסנטר הפותח של גולדן סטייט, הגיע למשחק הלילה (בין חמישי לשישי) מול לוס אנג'לס לייקרס כשהוא חולה ומאמן הווריורס בחר להושיב אותו על הספסל ולפתוח עם ג'מייקל גרין.
האמת, אף אחד לא ציפה לזה. בצדק. עד הלילה גרין פתח רק במשחק אחד העונה - בהפסד גולדן סטייט ליוטה בדצמבר האחרון. ולא רק זה. הוא שותף ב-5.8 דקות בממוצע בארבעה משחקים בלבד העונה בפלייאוף. והנה, דווקא במשחק כל-כך חשוב, הוא נזרק למים הקרים ועשה זאת בהצלחה.
3 צפייה בגלריה
לברון מול גרין
לברון מול גרין
גרין במאבק מול לברון. האס של קר
(צילום: EPA/JOHN G. MABANGLO)
גרין החזיר למאמנו עם 15 נקודות ב-13 דקות, בהן גם שמר נהדר על אנתוני דייויס, שכיכב במשחק הראשון בין הקבוצות והפעם נעצר על 11 נקודות בלבד. גולדן סטייט שייטה ל-100:127 קליל והשוותה את סדרת חצי גמר המערב ל-1:1. "אני פשוט גאה בו", פרגן קר לגרין בסיום. "זו הייתה שנה קשה עבורו מהרבה סיבות. הוא פשוט נשאר מוכן וניצל את ההזדמנות שלו".
גם קליי תומפסון, שהצטיין עם 30 נקודות (מתוכן 8 שלשות), החמיא לחברו לקבוצה: "כמי שלא שיחק הרבה בסדרת הפלייאוף הראשונה, לצאת לפרקט ולהשפיע כל-כך - זה פשוט נפלא. כחבר שלו לקבוצה, אני גאה וכל כך אסיר תודה על ההופעה שלו הערב". גרין עצמו הודה: "חיכיתי לרגע הזה, רק רציתי להראות לכולם שאני יכול לעזור. בקבוצה תמיד אומרים לי להישאר מוכן, שהזמן שלי יגיע".

לברון אופטימי

הלייקרס עוד הוליכו 26:33 בסיום הרבע הראשון, אבל בהמשך רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט. גולדן סטייט מחצה את אל.איי 47:84 בשני הרבעים הבאים והפכה את 12 הדקות האחרונות לגארבג'-טיים. מלבד תומפסון וגרין, גם סטף קרי (20 נקודות ו-12 אסיסטים) ודריימונד גרין רשם (11 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) היו נהדרים.
הווריורס צלפו 21 שלשות בסה"כ - בפעם השנייה ברצף - ובכך קבעו שיא NBA לשלשות בשני המשחקים הראשונים בסדרת פלייאוף. תומפסון גם נכנס לספרי ההיסטוריה. זה היה משחק הפלייאוף השישי של תומפסון בקריירה עם לפחות 6 שלשות - הכי הרבה בתולדות ה-NBA.
3 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
שיא חדש. תומפסון
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
"רק ניסיתי להעיר את הקהל", צחק תומפסון כשנשאל על היכולת שלו. "זה תמיד כיף כשאתה קולע, זה אפילו יותר טוב כשאתה מנצח". מאמנו של תומפסון, סטיב קר, הוסיף: "זו הגרסה הטובה ביותר של קליי. כשהולך לו בהתקפה וכשהוא לוקח זריקות מצוינות".
הסדרה תעבור כעת לשני משחקים בלוס אנג'לס, שיכולה להתהדר בנתון מעניין. הקבוצה מעיר המלאכים ניצחה ב-11 משחקי מספר 3 בסדרות פלייאוף, כשהסדרה הייתה בשוויון 1:1 - יותר מכל מועדון אחר ב-NBA. גם לברון ג'יימס אופטימי: "אנחנו עדיין קבוצת ההגנה הטובה בליגה. אז זה לא ישתנה. בזה אנחנו מתגאים. זה לא יפסיק, לא משנה מול מי אנחנו משחקים".
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
למרות ההפסד, דווקא נותר אופטימי. לברון
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
הלייקרס יצטרכו, כאמור, הופעה טובה יותר מדייויס, שלקח רק 11 זריקות מהשדה וקלע חמש מתוכן. "אלה היו זריקות דומות לאלו שלקחתי במשחק הקודם, הבעיה שהפעם פספסתי", הסביר הסנטר. "נעבוד על זה ונגיע מוכנים למשחק הבא".