כוכבה של שיקגו בולס דמאר דרוזן זכה להוקרה ממכון שמעון ויזנטל על תרומה לקהילה ואקטיביזם לאחר שתרם גופיה חתומה למשפחתו של אורון ביילין ז"ל, שהיה מהחוגגים בפסטיבל 'נובה' ונרצח בידי חמאס ב-7 באוקטובר. בילין ז"ל היה חובב כדורסל מושבע.
לאחר שקיבל את הפרס בערב הגאלה של מכון ויזנטל, נשא דרוזן נאום בו אמר: "כולנו עוברים דברים קשים. החיים מאתגרים מטבעם. מבחינה אישית, אני מנסה תמיד למצוא דרכים כדי להקל ולתת לאנשים אחרים תקווה כדי שימשיכו לדחוף קדימה".
1 צפייה בגלריה
שחקן שיקגו בולס דמאר דרוזן
שחקן שיקגו בולס דמאר דרוזן
"כולנו עוברים דברים קשים". דמאר דרוזן
(Kamil Krzaczynski/Reuters)
עם זאת, לא כולם אהבו את המחווה של דרוזן ואת העובדה שזכה להוקרה ממכון המוגדר כארגון זכויות אדם יהודי. פרו-פלסטינים כתבו ברשתות החברתיות משפטים כמו: "כנראה שלדמאר דרוזן אין בעיה עם רצח עם". לצד זאת, אחרים ניסו "להגן" עליו וטענו שהוא לא דיבר כלל על ישראל בנאום שלו.
דרוזן בן ה-34 נבחר במקום התשיעי בדראפט 2009 בידי טורונטו ראפטורס, שם שיחק תשע עונות לפני שעבר לסן אנטוניו ספרס. באוגוסט 2021 חתם בשיקגו בולס, בה הוא משחק עד היום. מאז החל לשחק ב-NBA הוא הפך מהר מאוד לאחד השחקנים הטובים בליגה, כשמלבד עונת הרוקי שלו הוא קלע בכל עונה בספרות כפולות בממוצע. הוא שיחק שש פעמים במשחק האולסטאר, נבחר פעם אחת לחמישייה השנייה של העונה הסדירה (2018) ופעם אחת לחמישייה השלישית (2017).