שמו של הגארד כריס באנקרו הוא אולי לא אחד שמכירים אוהדי כדורסל מכל רחבי העולם, אבל היום (ראשון) הוא עשה היסטוריה, כשהפך לראשון אי פעם שקולע סל של ארבע נקודות במשחק רשמי.
ה-PBA, ליגת העל הפליפינית שפתחה היום את העונה ה-49 שלה - הוותיקה ביותר באסיה - הוסיפה קשת שנמצאת כמטר אחרי קשת השלוש, ובאנקרו היה כאמור הראשון לחנוך אותה. הוא עשה זאת בניצחון 94:99 של קבוצתו, האלופה מראלקו, על מגנוליה במסגרת מחזור הפתיחה.
באנקרו קלע את הסל ההיסטורי כשנותרו 10:26 דקות לרבע השני, ובכך העלה את קבוצתו ליתרון 17:20. "תמיד טוב להיכנס לספרי ההיסטריה, אני שמח שהצלחתי לעשות את זה", אמר האיטלקי-פליפיני בן ה-35. "המאמן דייגו (לוזאנו) אמר לפני כמה שבועות שאני אהיה הראשון שיצליח לעשות את זה, וזה מה שעשינו". בסך הכל, מראלקו דייקה ב-2 מ-5 מהטווח הזה, כשגם ג'ולו מנדוסה קלע משם.
לפני שהעונה החלה, מאמני ה-PBA היו חלוקים בדעתם לגבי הרעיון של סל ששווה ארבע נקודות. מאמנה של ברנגאי ג'ינברה, טים קון, הצהיר כי הוא "לא מעריץ" של החוק החדש, אך מאמנה של טרהפירמה, ג'ונדל קרדל, אמר כי "זו תוספת מבורכת" והוסיף ש"סל ארבע הנקודות זו אופציה שאנחנו, המאמנים, יכולים להשתמש בה במצבים מכריעים. עכשיו אנחנו צריכים לשפר את הקליעה שלנו ולהרחיב את ההגנה שלנו כדי למנוע מקבוצות אחרות לעשות זאת".