אז נכון, מדובר במשחק הכנה בלבד, כזה שלא ממש נספר, אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) חזינו באירוע די נדיר: שני ישראלים על פרקט אחד ב-NBA. דני אבדיה ופורטלנד אירחו את בן שרף ואולם - ואת האמת, נזקקו ללא מעט דם, יזע ודמעות כדי לנצח את הקבוצה הגרמנית 100:111.
לעיני 50 סקאוטים מרחבי העולם - כך לפחות על-פי הדיווחים - שרף יכול להיות גאה ומאושר מההופעה שלו על הבמה המרכזית. הטאלנט הישראלי בן ה-18 קלע 11 נקודות עד המחצית וסיים עם 16 אישיות (6 מ-14 מהשדה, 3 מ-5 לשלוש ו-1 מ-1 מהקו). הוא הוסיף גם 2 אסיסטים, 2 חטיפות ו-4 איבודים.
4 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
על הבמה הכי גדולה שיש. שרף
(צילום: AP Photo/Craig Mitchelldyer)
4 צפייה בגלריה
שרף משאיר את רופרט מפורטלנד על הפרקט
שרף משאיר את רופרט מפורטלנד על הפרקט
שרף משאיר את רופרט מפורטלנד על הפרקט
(צילום: AP Photo/Craig Mitchelldyer)
אולם, עד כמה שזה יישמע מפתיע, הייתה קרובה לבלייזרס במשך כמעט כל ההתמודדות לפני שקבוצת ה-NBA העבירה הילוך ב-5 הדקות האחרונות. שלשה של שרף צימקה ל-39:37 באמצע הרבע השני, אבל תוך חמש דקות פורטלנד עלתה שוב ליתרון דו-ספרתי (39:50) והפער צמח לפלוס 20 (48:68) בתחילת הרבע השלישי.
אולם לא אמרה נואש, נואה אסנגה, אלפונסו פאלמר וכמובן שרף הובילו קאמבק גדול של הגרמנים. הישראלי אף קלע סל שצימק ל-96:92 בלבד, שבע דקות לסיום, אבל הבלייזרס העבירו הילוך במאני-טיים ולבסוף ניצחו בפער דו-ספרתי.
4 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
18 נקודות וניצחון. אבדיה
(צילום: AP Photo/Craig Mitchelldyer)
ומה עשה אבדיה? הוא רשם 18 נקודות (6 מ-9 מהשדה, 0 מ-1 לשלוש ו-6 מ-6 מהקו), 3 ריבאונדים ואסיסט ונראה נהדר מבחינה התקפית והגנתית. סקוט הנדרסון הוליך את קלעי המנצחת עם 23 נקודות, טומאני קמארה הוסיף 15. אסנגה בלט אצל אולם עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

אחרי יותר משנתיים: לונזו בול חזר לפרקט

אחרי יותר משנתיים, אם תרצו לדייק מאז ינואר 2022, לונזו בול עלה הלילה לפרקט למשחק הראשון שלו מאז אותה פציעה קשה ברגל. בול רשם 10 נקודות ב-15 דקות ב-123:125 של שיקגו על מינסוטה בקדם העונה.
4 צפייה בגלריה
בול שוב על הפרקט
בול שוב על הפרקט
בול שוב על הפרקט
(צילום: Michael Reaves / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אני מלא בשמחה", סיפר בסיום בול, אך גם הודה כי "זה לא אותו גוף שאיתו התחלתי את הקריירה ב-NBA. ועדיין, אני חושב שאני עדיין יכול להיות יעיל על הפרקט. זו הסיבה שלא פרשתי". קובי ווייט הצטיין אצל המנצחת עם 23 נקודות, אנתוני אדוארדס קלע 16 לטימברוולבס.
הרוקי הטרי של פילדלפיה, ג'ארד מקיין, הובהל לבי"ח בחשש לזעזוע מוח, לאחר שספג מכה קשה בראשו במהלך ה-95:117 של הסיקסרס מול ברוקלין. "הוא התקשה לנשום, עכשיו אנחנו מקווים שהוא בסדר וממתינים לתוצאות הבדיקות", אמר מאמן פילי, ניק נרס. קלי אוברה ג'וניור הצטיין עם 18 נקודות בניצחון השלישי של פילדלפיה בהכנה.