נכון, הם נאבקו רק לפני מספר ימים בקדם עונה, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) לברון ג'יימס וקווין דוראנט שיחקו אחד מול השני באופן רשמי בפעם הראשונה מזה חמש שנים. וזה היה יופי של קרב. לוס אנג'לס לייקרס של קינג ג'יימס רשמה קאמבק נהדר ב-95:100 הביתי על פיניקס של KD.
שני הכוכבים סיפקו יופי של הופעה על הפרקט. לברון (21 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים), למרות מחצית ראשונה חלשה, קלע ארבע נקודות חשובות בקלאץ' שסידרו ללייקרס למעשה את הניצחון בדקה האחרונה. דוראנט הפציץ 39 משלו ועלה למקום ה-12 בטבלת מלכי הסלים של כל הזמנים ב-NBA, כשהוא מנשל משם את האקים אולג'ואן.
2 צפייה בגלריה
דוראנט ולברון
דוראנט ולברון
דוראנט ולברון מתחבקים בסיום המשחק
(צילום: KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לדוראנט יש כעת 26,947 נקודות, אחת יותר מהכוכב האגדי של יוסטון. "אני הערצתי ומעריץ את המשחק והמסע שלו כאדם וכשחקן כדורסל. זה תמיד מדהים להיות בין הגדולים", הצטנע דוראנט, שחשף בחיוך: "אמא שלי הייתה מאוהבת באולג'ואן כשהייתי ילד. זה כל מה שהייתי שומע בבית".
"היו לנו כל כך הרבה קרבות ולא נותרו לנו עוד הרבה מפגשים בעתיד", אמר ג'יימס בן ה-38. "לא בטוח כמה משחקים של אחד מול השני נותרו לנו בקריירה, אז אתה לעולם לא רוצה לקחת אחד כזה כמובן מאליו. הוא שחקן גדול, אחד הטובים ששיחקו אי פעם. זה תמיד כיף".
2 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
"היו לנו כל כך הרבה קרבות ולא נותרו לנו עוד הרבה מפגשים בעתיד"
(צילום: KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
גם דוראנט פרגן ללברון: "זה מישהו שאתה פשוט משווה את עצמך אליו. אם אתה יכול להשיג להשיג חלק מהדברים שהוא עשה, סימן שאתה די יציב. זה רק מקור להשוואה עבור עצמך כשחקן, לראות כמה גדול אתה יכול להיות".
לא רק האוהדים התמוגגו מקרב הענקים, גם המאמנים. מאמן פיניקס, פרנק ווגל (שזכה עם לברון באליפות), למשל, הודה: "יש רגעים שבהם אתה פשוט מעריך את מה שהאוהדים זוכים לראות. הם שניים מהגדולים של המשחק, שפשוט הולכים ראש בראש. רמת התחרותיות במשחק השני בלבד של עונת ה-NBA הייתה סופר גבוהה. זה הרגיש כמו משחק פלייאוף או קרב איגרוף. לראות את שני הבחורים האלה שם על המגרש נלחמים - זה היה די מיוחד".
דוראנט ולברון התחבקו בסיום, חייכו והחליפו מחמאות על הפרקט. לברון אף ניגש לוואנדה דוראנט, אמו של כוכב פיניקס, ושוחח איתה. "האמת, הוא די אימן את הקבוצה במהלכים האחרונים, מטורף", הוסיף KD.
ברגעים הראשונים שאחרי השריקה לסיום, לברון הגיע לריאיון הסיום על הפרקט ובו דווקא היה חד והעביר ביקורת גלויה על התקשורת, שדי חתכה את חברו אנתוני דייויס במשחק ההפסד לדנבר. הלילה, אגב, דייויס בלט עם 30 נקודות ו-13 ריבאונדים. "אנחנו לא שמים קצוץ על הביקורת על AD, לא אכפת לנו מזה", הבהיר לברון.