שוב זה קורה לה. נבחרת ארה"ב קיוותה לעלות לגמר המונדובאסקט לאחר תשע שנים שלא הצליחה לעשות זאת, אך הפסידה 113:111 לגרמניה הנפלאה, ותשחק נגד קנדה על מדליית הארד. הגרמנים לעומת זאת, שמרו על מאזנם המושלם מתחילת האליפות, ושיחקו כדורסל מושלם בדרך למפגש בגמר עם נבחרת סרביה.
בעקבות הכישלון באליפות שנערכה לפני ארבע שנים בסין, אז סיימו האמריקאים במקום השישי בלבד, הם בנו נבחרת שאמורה להיות צעירה, רעבה ומחויבת. בעוד אי אפשר להגיד שהשחקנים של סטיב קר לא השקיעו מאמצים, זה פשוט לא הספיק מול הגרמנים, שנתנו הצגה בלתי נשכחת עם שטף התקפי נדיר, כאשר ארבעה שחקנים בנבחרת של גורדון הרברט היו בשיאם.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה מו ואגנר
שחקן נבחרת גרמניה מו ואגנר
היסטוריה גרמנית. מו ואגנר
(מתוך האתר של פיב"א)
הגרמנים פתחו נהדר ועלו ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אך מיקל ברידג'ס ואנתוני אדוארדס החזירו את ארה"ב, שעלתה ליתרון ראשון ברבע השני. השטף ההתקפי במשחק היה פשוט מדהים, כאשר המחצית הראשונה הייתה ההתקפית ביותר בתולדות האליפות (119 נקודות משותפות), והסתיימה ב-59:60 אמריקאי.
לרבע השלישי הגרמנים יצאו כמו מלוע של תותח, וברחו שוב ליתרון דו ספרתי בהובלת פרנץ ואגנר, דניאל תייס ואנדראס הובסט. בתחילת הרבע הרביעי ההפרש נשמר, אך אנתוני אדוארדס לא ויתר וסחב את האמריקאים על הגב שלו, ו-3:17 דקות לסיום הוריד את הפער למינוס שלוש בלבד. גרמניה הצליחה לשמור על ריכוז, וגם על היתרון בדרך לניצחון הכי גדול בתולדותיה ולהופעה היסטורית מבחינתה בגמר אליפות העולם.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב ג'יילן ברנסון
שחקן נבחרת ארה"ב ג'יילן ברנסון
עוד כישלון של ארה"ב. ג'יילן ברנסון
(מתוך האתר של פיב"א)
הובסט סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 24 נקודות, להן הוסיף 6 אסיסטים. פראנץ ואגנר הוסיף 22, בעוד דניאל תייס סיים עם 21 ו-7 ריבאונדים. דניס שרודר, שהיה חלש ברבע הגמר, חזר לעצמו, וסיים עם 17 נקודות ו-9 אסיסטים. בצד השני, אנתוני אדוארדס סיים עם 23 ו-8 ריבאונדים, אוסטין ריבס תרם 21 וג'יילן ברנסון קלע 15 בנוסף ל-7 אסיסטים - אך זה לא הספיק, וארה"ב תסתפק בקרב על מדליית הארד.

מהלך המשחק

גרמניה פתחה נהדר את המשחק, כאשר אנדראס הובסט ומו ואגנר הוליכו את החבורה של גורדון הרברט ליתרון דו ספרתי (15:25). בצד השני, מיקל ברידג'ס ואנתוני אדוארדס התעוררו, והחזירו את האמריקאים למשחק. שתי הנבחרות הציגו משחק התקפי יוצא מהכלל, התקשו להשיג עצירות באחד הרבעים ההתקפיים ביותר באליפות עד כה. 31:33 לגרמניה בסיום הרבע הראשון.
האמריקאים נטלו את ההובלה לראשונה במשחק בתחילת הרבע השני ועלתה ליתרון 43:48, אך גרמניה לא נבהלה ורצה 0:9. השטף ההתקפי הנפלא לא פסק, כאשר ברידג'ס ואדוארדס המשיכו להוליך את האמריקאים, כאשר גם אוסטין ריבס וג'יילן ברנסון הצטרפו. מנגד, פרנץ ואגנר ודניאל תייס היו פשוט נהדרים בדרך למחצית ההתקפית ביותר בתולדות אליפות העולם (119 נקודות משותפות). 59:60 לארה"ב במחצית.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה אנדראס הובסט
שחקן נבחרת גרמניה אנדראס הובסט
הופעה מושלמת שלו. אנדראס הובסט
(מתוך האתר של פיב"א)
ברבע השלישי החבורה של הרברט פשוט שיחקה כדורסל מושלם, כאשר תייס, פרנץ ואגנר והובסט פשוט רקדו בהתקפה וגרמניה ברחה שוב ליתרון דו ספרתי ברבע בו קלעה 35 נקודות. האמריקאים נשארו במשחק בעיקר הודות לאדוארדס, וגם לברנסון, אך לא הצליחו לעצור את הסחף מנגד. 94:104 לגרמניה בסיום הרבע השלישי.
בתחילת הרבע הרביעי הגרמנים המשיכו לשמור על יתרונם, אך השחקנים של סטיב קר הידקו את ההגנה, והצמד אדוארדס את ברנסון הצליחו לקזז עוד ועוד בפער. שלוש דקות לסיום, אדוארדס הוריד את הפער למינוס שלוש, אך הובסט, במשחק חייו, קלע עוד שלשה ומסר גם אסיסט גדול לאייזק בונגה, שאומנם רשם איבוד שהיה יכול להיות קריטי, אבל גם האמריקאים איבדו ובסיום, גרמניה ניצחה 111:113 בדרך לגמר היסטורי, שם תפגוש עם סרביה.
קלעו לגרמניה: אנדראס הובסט 24 נקודות ו-6 אסיסטים, פרנץ ואגנר 22, דניאל תייס 21 ו-7 ריבאונדים, דניס שרודר 17 ו-9 אסיסטים, יוהאנס טיימן ומו ואגנר 10 כל אחד, יוהאנס פויגטמן (7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 6, אייזק בונגה 3.
קלעו לארה"ב: אנתוני אדוארדס 23 נקודות ו-8 ריבאונדים, אוסטין ריבס 21, מיקל ברידג'ס 17, ג'יילן ברנסון 15 ו-7 אסיסטים, ג'וש הארט 9, ג'ארן ג'קסון ג'וניור 8, טייריס האליברטון 7 ו-8 אסיסטים, פאולו באנקרו 6, בובי פורטיס ג'וניור 5.
פורסם לראשונה: 15:39, 08.09.23