כארבע שנים וחצי לאחר שבנו, שאגדת הלייקרס, קובי בראיינט, הלך לעולמו בעקבות תאונת מסוק קטלנית, הלך היום (שלישי) ג'ו 'ג'לי בין' בראיינט לעולמו. שחקן העבר ומאמן הכדורסל סבל בעקבות שבץ קשה שחווה. בן 69 היה במותו.
קריירת המשחק של ג'ו החלה באמצע שנות השבעים ונמשכה עד 1991. בין היתר לבש האב את מדי פילדלפיה סיקסרס ויוסטון רוקטס ב-NBA, ואת מדי אולימפיה פיסטויה ורג'ינה באיטליה.
1 צפייה בגלריה
ג'ו בראיינט
ג'ו בראיינט
ג'ו בראיינט
(צילום: AP Photo/Chris Carlson)
לפני הקריירה המקצוענית, לבש בראיינט האב את מדי אוניברסיטת לה סאל, בפילדלפיה, שם כתבו בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר): "אנו עצובים להכריז על מותו של ענק הכדורסל של לה סאל - ג'ו בראיינט".
לאחר שסיים את לימודיו, ג'ו נבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA על ידי גולדן סטייט ווריורס ב-1975. אבל הוא מעולם לא שיחק בקבוצה מקליפורניה, שמכרה אותו לפילדלפיה, עיר הולדתו, ארבעה חודשים לאחר הדראפט.
בשמונה עונות ב-NBA, כאמור, שיחק ג'ו ב'פילי', בסן דייגו קליפרס וביוסטון רוקטס לפני שעבר לאירופה ושיחק באיטליה ובצרפת. משפחת בראיינט חזרה לארה"ב כאשר קובי היה בן 13, והתמקמה בסמוך לפילדלפיה, שם המשיך קובי לקריירת התיכונים שלו בלאוור מריון.
כזכור, בינואר 2020 נפרדו השניים כאשר קובי בראיינט, חמש פעמים אלוף NBA, פעמיים השחקן המצטיין של סדרת גמר ו-18 פעמים אולסטאר, נהרג יחד עם בתו גי'אנה בתאונת מסוק קטלנית. האסון התרחש זמן קצר לפני פתיחת המשחק בין דנבר ליוסטון רוקטס. הידיעה הגיעה לאולם בזמן שהמשחק שוחק והשחקנים עצרו לדקת דומייה. הערב, נפרדים ברחבי ארה"ב מהאב, גו'.
חצי מיליון איש צפו בלייב של ימאל וניקו
(באדיבות ONE)