המעבר של דני אבדיה מוושינגטון לפורטלנד הביא לקיצה תקופה של ארבע שנים של הפורוורד הישראלי בקבוצתו הראשונה ב-NBA. הטרייד המפתיע עשוי בהחלט לשמש מקפצה מבחינת הקריירה של אבדיה, שישחק תחת צ'ונסי בילאפס, שחקן עבר בעל קריירה עשירה ואחד שנחשב "מאמן של שחקנים". בנוסף, לאור מיעוט הפורוורדים בשורות הטרייל-בלייזרס נראה כי הוא יוכל להשתלב היטב ולהיות משמעותי.
במהלך השהות שלו בוויזארדס אבדיה הפך משחקן אלמוני לאחד שפותח באופן קבוע בחמישייה ובעונתו האחרונה היה מנקודות האור הבודדות באחת הקבוצות החלשות בליגה. לא מעט רגעים גדולים היו לאבדיה בוושינגטון, בחרנו את החמישה המשמעותיים מכולם.
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
מאלמוני לאחד השחקנים החשובים בוושינגטון. דני אבדיה
(AFP)

הבחירה בדראפט

ב-19 בנובמבר 2020 הפך אבדיה באופן רשמי לשחקן הישראלי השלישי אי פעם שמשחק ב-NBA. לא מעט ספקולציות עלו לאוויר בנוגע לזהות הקבוצה שתבחר אותו, כשלא מעט ציפו שייבחר אפילו בחמישייה הראשונה, אך בסופו של דבר הייתה זו וושינגטון שבחרה אותו במקום התשיעי.
"היה לנו מזל שדני נפל עד הבחירה התשיעית", הודה הג'נרל מנג'ר של וושינגטון דאז, טומי שפרד. "הוא שחקן מוכח ששיחק ביורוליג. יש לו אופי ומוסר עבודה. הוא מתאים לנו מכל הבחינות. זו הייתה הבחירה המובנת מאליה ברגע שהוא היה פנוי. אנחנו מאוד נרגשים".
אבדיה עצמו אמר לאחר שנבחר: "אני עוד לא מבין שאני שחקן NBA, מאמין שזה יקרה כשאנחת בארה"ב. אני לא חושב שבחירת דראפט מראה מה היכולות שלי. כל קבוצה וצרכיה, ואני מכבד את זה. אף פעם לא הקשבתי למה שאומרים וידעתי שיהיו הפתעות בדראפט. אוכיח לכולם מה שאני שווה, ובתקווה שיום אחד הקבוצות שלא בחרו בי יצטערו על כך".
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה בלילה בו נבחר בדראפט
(צילום: עוז מועלם)

המחווה המרגשת ליום השואה

לכל אורך ארבע שנותיו הראשונות ב-NBA, אבדיה דאג להבליט את זהותו הישראלית והיהודית ולא התבייש בכך לרגע. ב-8 באפריל 2021, כשבארץ ציינו את יום השואה, אבדיה קיים מחווה משלו לנספים כשעלה למשחק נגד אורלנדו עם הכיתוב "יזכור" על נעליו. אבדיה סיפק את אחד ממשחקיו הטובים עד אז, כשקלע 16 נקודות, אך שדרי המשחק וכלי תקשורת רבים התייחסו בעיקר למחווה הזו.
זו לא הייתה הפעם היחידה שאבדיה הביע הזדהות עם קורבנות ישראלים או יהודים. ב-31 במארס 2022, אחרי חודש קשה שעבר על מדינת ישראל, שהתמודדה עם גל טרור שגבה 11 קורבנות, הוא עלה לשחק עם נעליים לבנות וכתב עליהן: "עם ישראל חי", וכן צייר מגן דוד.
המחווה של אבדיה

החתימה על החוזה החדש

אחרי שלוש שנים בוושינגטון, קיבל אבדיה חותמת מקבוצתו על האמון הגדול בו ועל כך שהם בונים עליו לעתיד (לפחות כך זה נראה אז) כשסיכם ב-22 באוקטובר 2023 על חוזה חדש לארבע שנים עם שכר של לא פחות מ-55 מיליון דולר לאורך כל התקופה. בכך, הוא הפך לספורטאי הישראלי בעל החוזה הגבוה ביותר בכל הזמנים.
כשלעצמו היה מדובר באירוע משחק מבחינת הכדורסלן, אך לאור העובדה ש-15 ימים לפני כן התחוללה המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על יישובי העוטף, מה שהוביל לפריצת מלחמת "חרבות ברזל", אבדיה התקשה לחגוג. "שמחתי מהארכת החוזה, אבל אני מתמודד עם מצב קשה בבית", הוא אמר. "יש דברים יותר חשובים בחיים מאשר כדורסל, אעשה הכל למען המדינה שלי".
עם זאת, אבדיה בכל זאת הצהיר כי הוא מתכוון להצדיק את האמון שניתן בו: "אני לא מתכוון להוריד את הרגל מהגז. עבדתי קשה בשביל זה. אני מרגיש שאני יכול לשחק הרבה יותר טוב, לעזור יותר לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
(AP Photo/Matthew Hinton)

שיא קריירה בלתי נשכח

ב-15 בפברואר 2023 רשם אבדיה את משחק השיא שלו בכל תקופתו בליגה הטובה בעולם. הישראלי, שהיה אז בכושר נפלא, התקרב כמה פעמים לשבירת שיא הקריירה הקודם שלו, שעמד על 25 נקודות, באותו לילה הוא התפוצץ וסיים עם לא פחות מ-43 נקודות לצד 15 ריבאונדים נגד ניו אורלינס. בכך, הוא גם הפך לישראלי שקלע הכי הרבה נקודות למשחק ב-NBA ועקף את 36 הנקודות שקלע עומרי כספי נגד גולדן סטייט במדי סקרמנטו ב-2015.
לאחר התצוגה אמר אבדיה: "יש לי עוד המון לאן לצמוח ודברים לעבוד עליהם. אני לא עוצר כאן. היה משחק נהדר הלילה אבל יש עוד עונה ארוכה וקריירה ארוכה. מקווה שזאת רק ההתחלה".
כריס מילר, המשדר את משחקיה של וושינגטון צייץ אז בעקבות התצוגה של אבדיה: "כוכב חדש נולד הלילה בניו אורלינס - וקוראים לו דני אבדיה".
4 צפייה בגלריה
לברון אבדיה
לברון אבדיה
"ציפיתי שיהיה בנאדם". העבירה הקשה של לברון על אבדיה
(צילום: AP Photo/John McDonnell)

העימות עם לברון ג'יימס

לא בהכרח רגע שאבדיה ירצה לזכור, אבל בהחלט אחד הזכורים שבהם. ב-4 באפריל 2024 התארחה לוס אנג'לס לייקרס אצל וושינגטון. 3:12 דקות לסיום המחצית הראשונה לברון חדר לסל ותוך כדי סיבוב שלח מרפק לראש של אבדיה. תחילה נשרקה עבירת תוקף נגד כוכב הלייקרס, אך בהמשך קבעו השופטים שזו הייתה עבירה בלתי ספורטיבית. הישראלי קלע את שתי הזריקות שקיבל והמשיך לשחק עד להפסקה, אך לא חזר לפרקט בחצי השני בגלל "מיגרנה", כך לפי הודעה רשמית של הוויזארדס.
עד לאותו משחק העמיד אבדיה רצף נהדר של 14 משחקים בהם הוא קולע לפחות 14 נקודות, אך בעקבות אותה פגיעה, שמנעה ממנו לחזור לפרקט, הוא סיים עם 7 נקדות והרצף נקטע. יש לציין שבמפגש הקודם בין שתי הקבוצות שנערך בלוס אנג'לס, אבדיה ביצע עבירת תוקף אגרסיבית על לברון, שגרמה לכוכב ליפול לפרקט.
יומיים לאחר מכן, אבדיה עלה להתקפה והתייחס לעבירה המכוערת של לברון: "אני לא חושב שהוא עשה את זה בכוונה, ציפיתי אבל שאם כך הוא פגע בי בפנים שלפחות יבדוק מה שלומי לאחר מכן - הוא לא עשה את זה וזה קצת הכעיס אותי. בסופו של דבר זה רק ספורט. אין לי בעיה לחטוף מכות, לקבל זעזוע מוח, אבל חלק מהעניין זה להיות בנאדם ולבוא לשאול 'מה שלומך?' זו ספורטיביות - אבל הוא לא עשה את זה. זה בסדר, כבר התגברתי על זה".
דני אבדיה מתאמן חזק לקראת העונה החדשה
(ONE)
פורסם לראשונה: 07:08, 28.06.24