קייטלין קלארק, שחקנית הכדורסל הכי מדוברת בארה"ב, עשתה כל שביכולתה כדי לעזור לקבוצתה להימנע מהדחה בפלייאוף ה-WNBA. זה לא הספיק. למרות מאמציה, אינדיאנה פיבר הפסידה הלילה (בין רביעי לחמישי) 87:81 לקונטיקט סאן בדרך ל-2:0 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. קלארק סיימה עם 25 נקודות ו-9 אסיסטים - ונותרה, כאמור, רק עם המחמאות.
עונת הבכורה של קלארק ב-WNBA הייתה, כידוע, פורצת דרך, במגרש ומחוצה לו. היא שברה את שיא האסיסטים לעונה אחת, קבעה שיא ליגה למשחק בודד (19), וזכתה פה אחד בתואר רוקי העונה. בנוסף, היא שברה את שיא הנקודות לרוקי בעונה אחת (39) והפכה לפנים של הליגה כבר בגיל 22.
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
הודחה מהפלייאוף. קלארק
(צילום: oe Buglewicz / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
וזה לא הסוף. קלארק סיימה את עונת הבכורה עם ממוצעים של 19.2 נקודות, 8.4 אסיסטים ו-5.7 ריבאונדים לערב. בפלייאוף הממוצעים ירדו מעט ל-18 נקודות, 8.5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. בכך, קלארק הצטרפה למייקל ג'ורדן כשני הרוקים היחידים בהיסטוריה של ה-NBA או ה-WNBA עם ממוצעים של לפחות 18 נקודות, 8.5 אסיסטים, 5 ריבאונדים, 2 חטיפות וחסימה אחת בסדרת פלייאוף.
"אני שופטת את עצמי בחומרה, אבל מרגישה שהייתה לי עונה טובה", אמרה קלארק בסיום המשחק. "בשבילי, החלק הכיף הוא שאני מרגישה שאני רק מתחילה להיכנס לעניינים. אני יודעת שיש לי עוד הרבה במה להשתפר, וזה מה שהכי מרגש אותי".
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
"אני שופטת את עצמי בחומרה". קלארק
(צילום: Paul Rutherford-Imagn Images)
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
שברה שיאי צפייה בכל מקום אליו הגיעה. קלארק
(צילום: AP Photo/Erin Hooley)
מחוץ למגרש, קלארק ושאר השחקניות החדשות שהצטרפו לליגה - ביניהן הנמסיס שלה אנג'ל ריס - היו גורם משמעותי בהעלאת המודעות ובעיקר הרייטינג של ה-WNBA. ההפסד הלילה של אינדיאנה, למשל, משך בממוצע 1.8 מיליון צופים, מה שהפך אותו למשחק הפלייאוף הנצפה ביותר מאז הגמר בשנת 2000.
בזכות קלארק, אינדיאנה הובילה את הליגה בממוצע צופים, במשחקי הבית (17,036) והחוץ (15,000). ארבע קבוצות אף העבירו את משחקי הבית שלהן לאולמות גדולים יותר כשאינדיאנה התארחה, כדי לעמוד בדרישת הכרטיסים המטורפת.
כעת, קלארק תזכה לזמן מנוחה והתאוששות לאחר שנה אינטנסיבית שכללה מעבר מהיר מהקולג' לדראפט ה-WNBA ולליגה הנשים הטובה בעולם. "כדורסל השתלט על חיי במשך שנה. יהיה טוב לקחת פסק זמן וליהנות ממנו", סיכמה קלארק.