שאגות השמחה של אוהדי ואנשי פנאתינייקוס אתמול (ראשון) הרעידו את האובר ארנה בברלין. הקבוצה של ארגין עתמאן שמה סוף ל-13 שנים מתסכלות וזכתה באליפות היורוליג בפעם השביעית בתולדותיה לאחר 80:95 אדיר על ריאל מדריד בגמר, ושמה חותמת סופית על חזרתה לטופ של היבשת, לאחר שנים של דשדוש. אלפי אוהדים נרגשים חגגו באתונה לאחר הזכייה עם זיקוקים, שירים וריקודים.
רק בעונה שעברה סיימו הירוקים במקום ה-17 בטבלת היורוליג. הקיץ הם שפכו המון כסף על שחקנים נוצצים, ביניהם קנדריק נאן, מתיאס לסור וגם החתמתו של קוסטאס סלוקאס, הסמל של היריבה השנואה אולימפיאקוס, שכיכב עם 24 נקודות ונבחר לשחקן המצטיין של הפיינל-פור. על הדרך, הוא הפך לשחקן השני אחרי שאראס שזוכה שלוש פעמים בתואר עם שלוש קבוצות שונות.
4 צפייה בגלריה
אוהדי פנאתינייקוס חוגגים באתונה אחרי הזכייה ביורוליג
אוהדי פנאתינייקוס חוגגים באתונה אחרי הזכייה ביורוליג
13 שנים של תסכול הסתיימו. אוהדי פנאתינייקוס חוגגים באתונה אחרי הזכייה
(REUTERS/Louisa Gouliamaki)
4 צפייה בגלריה
שחקני פנאתינייקוס חוגגים אחרי הזכייה ביורוליג
שחקני פנאתינייקוס חוגגים אחרי הזכייה ביורוליג
בעונה שעברה סיימה במקום ה-17, העונה היא אלופת היורוליג
(EPA/RONALD WITTEK)
על המקהלה ניצח עתמאן, שהוכיח שכיום הוא המאמן הכי טוב באירופה. הטורקי זכה בשלושה תארי יורוליג בארבע השנים האחרונות (השניים עם אנאדולו אפס) והופיע בכל אחת מחמשת הפיינל-פורים האחרונים. אמש, אחרי הזכייה, הוא הודה בדמעות לאביו, שהלך לעולמו לפני חודש: "אני בטוח שהוא ראה את זה. הוא היה איתי בכל האליפויות שלי".
לעומת סלוקאס ועתמאן, עבור מתיאס לסור - שנבחר לחמישיית העונה של היורוליג - זו הייתה זכייה ראשונה ביורוליג, והסנטר הצרפתי התרגש בהתאם. לאחר המשחק הוא אמר: "זה הדובדבן שעל הקצפת, אין לי מילים. עשינו דבר מדהים". לסור גם התייחס לאחוזי העונשין, שהיו עקב אכילס שלו בפלייאוף, אך בגמר הוא סיים עם 7 מ-10: "לקחתי את זה באופן אישי, זה פגע לי בגאווה וידעתי שאני חייב לשפר את זה".
בנוסף, לסור הפך לכדורסלן הראשון שנולד באי מרטיניק שבאיים הקריביים, וזוכה ביורוליג. לאחר הזכייה הוא שלח מסר לאנשים מהאי: "לא משנה מאיפה אתם או מה עברתם - אם אתם מאמינים בעצמכם ועובדים קשה אתם יכולים להשיג הכל. אני מקדיש את זה לאי שלי, זה בשבילכם".
4 צפייה בגלריה
מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
נכון להיום הוא המאמן הטוב ביבשת. ארגין עתמאן
(Odd ANDERSEN / AFP)
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור
"הדובדבן שעל הקצפת". מתיאס לסור
(Odd ANDERSEN / AFP)
כאמור, אחת ההחתמות המרשימות ביותר של פאו הקיץ הייתה זו של קנדריק נאן. הגארד שקלע בספרות כפולות בממוצע בעונות 2019/20 ו-2020/21 במדי מיאמי היט מה-NBA, והיה שחקן חמישייה בליגה הטובה בעולם, רשם עונת בכורה מהחלומות באירופה עם תואר יורוליג והופעה נפלאה לאורך הפלייאוף והפיינל-פור. אתמול הוא נקלע לבעית עבירות אך בכל זאת סיים עם 21 נקודות ב-24 דקות.
לאחר הזכייה אמר נאן: "זה לא ייאמן. זאת השנה הראשונה שלי באירופה, זו העונה הראשונה שמרבית השחקנים פה משחקים יחד, המאמן הגיע רק העונה - כל הקבוצה הזו היא קבוצה חדשה. לקחנו זמן להיכנס לעניינים, אבל עודדנו אחד את השני לאורך העונה, הרמנו אחד לשני את הביטחון - ובסופו של דבר קרה מה שקרה".
"הייתי במשחקים מהסוג הזה בעבר", אמר נאן על היכולת שלו. "אני אומנם רוקי ביורוליג, אבל אני לא רוקי ככדורסלן. האווירה הזו לא זרה לי, אני מכיר את הלחץ הזה. בעצם, לא באמת הרגשתי לחץ, אלא ידעתי שאני צריך לשמור על ריכוז, להראות לחברים לקבוצה שיש להם על מי לסמוך, להישאר אגרסיבי - וזה בדיוק מה שעשיתי".

קבוצות היורוליג בירכו - גם מכבי ת"א

אחרי ההנפה של פנאתינייקוס, קבוצות היורוליג בירכו את הזוכה בטרייה בחשבונותיהן ברשתות החברתיות. גם מכבי ת"א, שהודחה בידי היוונים ברבע גמר הפלייאוף בתום סדרה סוערת ומותחת, עשו זאת - אך האוהדים לא כל-כך אהבו זאת ומחו. הסיבה לכך היא ההתנהלות של הבעלים של פאו, דימיטריס ינאקופולוס, אך גם התבטאויות מצד ארגין עתמאן לאורך הסדרה הרגיזו את הצהובים.
קטש: מרגיש שהיינו אמורים להיות במקום אחר
(ONE)