אחרי שהופתעה במשחק 2 ואיבדה את הביתיות, דנבר החזירה אותה הלילה (בין רביעי לחמישי) כשניצחה בחוץ את מיאמי 94:109. היא עלתה ל-1:2 בסדרת גמר ה-NBA - והוכיחה שמסיבה מוצדקת היא נחשבת לפייבוריטית גדולה לזכות לראשונה בתולדותיה בתואר.
בדיוק כמו בניצחון במשחק 1, גם הלילה ניקולה יוקיץ' רשם טריפל-דאבל, הפעם עם אחד ממשחקי הגמר הגדולים של השנים האחרונות. השורה הסטטיסטית: 32 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. הוא השחקן הראשון אי פעם שרושם בגמר טריפל-דאבל של 30+ נקודות, 20+ ריבאונדים ו-10+ אסיסטים.
6 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
טריפל דאבל היסטורי. יוקיץ'
(צילום: Mike Ehrmann / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
6 צפייה בגלריה
מארי
מארי
הוביל את קלעי דנבר. מארי
(צילום: Sam Navarro-USA TODAY Sports)
ג'מאל מארי - שלא הבריק במשחק 2 - השלים לקראת הסיום טריפל-דאבל משלו עם 34 נקודות (20 מהן במחצית הראשונה), 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים (וגם 7 איבודים). הוא ויוקיץ' הפכו לצמד השחקנים הראשונים בתולדות הליגה שמגיעים לטריפל-דאבל של 30 נקודות באותו משחק.
מי שגנב את ההצגה במחצית השנייה הוא הרוקי כריסטיאן בראון, שסיים את משחק חייו עם 15 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה. הגארד בן ה-22 מקווה להיות הראשון שזוכה באליפות ה-NBA עונה לאחר שזכה באליפות הקולג'ים, את זה עשה עם מכללת קנזס. ארון גורדון הוסיף 11 נקודות ו-10 ריבאונדים.
6 צפייה בגלריה
בראון
בראון
אקס פקטור. בראון
(צילום: Sam Navarro-USA TODAY Sports)
6 צפייה בגלריה
באטלר
באטלר
28 נקודות שלו לא הספיקו. באטלר
(צילום: Sam Navarro-USA TODAY Sports)
28 נקודות של ג'ימי באטלר לצד 22 נקודות ו-17 ריבאונדים של באם אדבאיו לא עזרו למיאמי, שהפסידה ברבע השלישי 29:20, וברבע האחרון כבר לא הצליחה לחזור. מעבר לשני הכוכבים, שחקני המשנה של ההיט לא התעלו הפעם, כשהבא ברשימת הקלעים הוא קיילב מרטין עם 10. ההיט ינסו להשוות את הסדרה במשחק 4 שייערך גם הוא במיאמי בלילה בין שישי לשבת (3:30).
המחצית הראשונה הייתה צמודה, כשאף קבוצה לא הובילה ביותר מחמש נקודות. מיאמי פתחה טוב בהובלת ג'ימי באטלר ובאם אדבאיו בדרך ל-4:9, כשגם קווין לאב וגייב וינסנט קלעו שלשות פנויות. מארי הכניס את דנבר לעניינים עם 8 נקודות מהירות, גם יוקיץ' חימם מנועים ואחרי כמה מהלכים יפים של השניים, לקחה מיאמי פסק זמן כשהיא בפיגור 20:16 ועם שמונה החטאות רצופות מהשדה. באטלר חזר ממנו טוב ושמר על המארחת צמודה, וסל של קייל לאורי נעל את הרבע הראשון וקבע שוויון 24:24. מיאמי קלעה 20 מהנקודות שלה ברבע הראשון מהצבע.
את הרבע השני שוב פתחה עם דנבר עם יוקיץ' על הספסל, ועם שלשה של ברוס בראון, שהייתה השלשה הראשונה שלה במשחק. קיילב מרטין עלה מהספסל ובדקה וחצי קלע 8 נקודות רצופות - יותר מכל מה שקלע עד כה בסדרה - והעלה את מיאמי ליתרון 33:37. למזלה של האורחת, מארי שוב הגיב, ושתי שלשות שלו הפכו שוב את התוצאה. ההיט החזירו את היתרון לצד שלהם - בין היתר עם דאנק עוצמתי של אדבאיו - אבל אקורד הסיום של המחצית היה של מארי ויוקיץ', כשהאחרון קלע שתי זריקות עונשין וקבע 48:53 לדנבר בירידה להפסקה.
6 צפייה בגלריה
באם אדבאיו אחרי הדאנק המהדהד
באם אדבאיו אחרי הדאנק המהדהד
אדבאיו אחרי הדאנק המהדהד
(צילום: Sam Navarro-USA TODAY Sports)
6 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
עשה מה שבא לו. יוקיץ'
(צילום: Mike Ehrmann / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הנאגטס יצאו נהדר מחדש ההלבשה עם ריצת 0:6 ששלחה את אריק ספולסטרה לקחת טיים אאוט מוקדם, שלא עזר, והרבע השלישי היה בשליטתם המוחלטת. יוקיץ' המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, אך הגיבור של הרבע היה כריסטיאן בראון שרשם כמה דקות מצוינות מהספסל ודאנק מהדהד שלו שהגיע אחרי חטיפה יפה העניק לדנבר יתרון 19 - 63:82 - כשנותרה דקה לתום הרבע. באטלר לקח אחריות וההיט צימקו את הפיגור עד לסיום הרבע ל-14, 82:68.
דנבר פתחה גם את הרבע האחרון נהדר כשכריסטיאן בראון המשיך להצטיין והגיע ל-15 נקודות, ובהובלתם של יוקיץ' ומארי התוצאה עלתה ל-72:93, שמונה דקות וחצי לסיום. ההיט עוד נגסו בפיגור והורידו אותו ל-14, אבל דנבר נשארה עם יתרון בטוח בזכות יוקיץ', שכאמור רשם טריפל-דאבל היסטורי. בדקות האחרונות השלים מארי טריפל-דאבל משל עצמו, ודנבר ניצחה 94:109.