אחרי שהפסידה הלילה (בין שישי לשבת) בביתה 108:95 לדנבר, הפכה מיאמי לקבוצה ה-37 בתולדות הליגה שנמצאת בפיגור 3:1 בסדרת גמר. רק אחת מה-36 הקודמות הצליחה לעשות מהפך מדהים ולזכות באליפות, קליבלנד של לברון ג'יימס וקיירי אירווינג מול גולדן סטייט ב-2016.
למרות זאת, ההיט לא מרימים ידיים, ואפילו משדרים אופטימיות. "החל ממחר נעבוד כדי להשתפר וכדי להשיג את מה שאמרנו שנשיג", אמר בסיום ג'ימי באטלר, שהוביל את קבוצתו עם 25 נקודות. "עכשיו הגענו למצב שבו עלינו לנצח בכל משחק, אז יש כמה דברים שצריך לתקן, אבל זה לא בלתי אפשרי".
3 צפייה בגלריה
באטלר
באטלר
"עלינו לנצח בכל משחק". באטלר
(צילום: Mike Ehrmann / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הכוכב השני של מיאמי, באם אדבאיו, שקלע 20 נקודות לצד 11 ריבאונדים, שאב השראה מהכמעט קאמבק של בוסטון נגד קבוצתו בגמר המזרח: "כל העונה שלנו הייתה רצופה בקשיים ומלאה בתהפוכות ואתגרים. כנראה שהכל הולך אצלנו בדרך הקשה, אבל אנחנו לא מרימים ידיים בשום פנים ואופן. כולנו ראינו איך בוסטון כמעט הפכה פיגור 3:0 בסדרה נגדנו לניצחון. חווינו את זה על בשרנו, אז אנחנו יודעים שזה אפשרי".
אצל דנבר, ובניגוד גמור למשחק 3, הניצחון הפעם היה קודם כל של שחקני המשנה, בראשם ארון גורדון שסיים כקלע המוביל עם 27 נקודות (11 מ-15 מהשדה, 3 מ-4 מחוץ לקשת)."ככה הקבוצה הזאת בנויה. יש לנו שחקנים שיכולים להתעלות, לפעמים זה הערב שלך ולפעמים לא", הסביר הפורוורד. "הקבוצה הזאת יודעת להפעיל את השחקנים שנמצאים בזון. אישית, פשוט רציתי להיות טוב עבור חבריי לקבוצה. עשיתי את זה עבור האחים שלי".
מאמנו מייק מאלון החמיא בסיום: "ארון עשה הכל עבורנו היום, וזה לא מפתיע אותי. היו רגעים בסדרה הזאת שהוא סחב אותנו על הגב בהתקפה, היום הוא פשוט עשה את זה לפרקי זמן ארוכים יותר. אני גאה בתרומה שלו היום".
3 צפייה בגלריה
גורדון מול באטלר
גורדון מול באטלר
27 נקודות. גורדון מול באטלר
(AP Photo/Wilfredo Lee)
3 צפייה בגלריה
מארי בפעולה
מארי בפעולה
"פוינט גאד". מארי בפעולה
(AP Photo/Wilfredo Lee)
האקס פקטור היה ברוס בראון, שעלה מהספסל וקלע 21 נקודות (8 מ-11 מהשדה ו-3 מ-5 מהשלוש) - 11 מהן ברבע האחרון. "כשראיתי אותו לוקח את אחת השלשות המשוגעות שלו, רציתי להרוג אותו, אבל אחרי שהוא קלע, הייתי מאושר", סיכם בחיוך ניקולה יוקיץ', שתרם 23 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
ג'מאל מארי הסתפק ב-15 נקודות בלבד, אבל ניהל את המשחק מצוין וסיפק 12 אסיסטים לעומת 0 איבודים. גורדון אמר עליו בסיום שהוא "שיחק כמו פוינט גאד היום".