אם לא יקרה שינוי משמעותי, נראה כי אחת האימפריות של הכדורסל הצרפתי ושם גדול בכדורסל האירופי בדרך לירידה לליגה החמישית בצרפת. מדובר בלימוז', אלופת אירופה לעונת 1992/93, שעלולה למצוא את עצמה צונחת מהליגה הבכירה לליגת חובבים בשל אי סדרים בהתנהלותה הכלכלית.
אתמול (שלישי) דחה ה-DNCCG, הגוף האחראי על אישור התקציבים בשתי הליגות הבכירות בצרפת, את התוכנית שהגישה הנהלת לימוז' בנוגע להבראת הקבוצה. במועדון מתכננים להגיש ערעור בשמונת הימים הקרובים על מנת לבטל את רוע הגזירה, אך נכון לעכשיו נראה כי הסיכוי שיתקבל הוא אינו גבוה.
3 צפייה בגלריה
לימוז'
לימוז'
אימפריה קוסת. לימוז' בימים יפים יותר
(צילום: Olivier MORIN / AFP)
זו לא הפעם הראשונה שלימוז' מסתבכת בעקבות בעיות כלכליות. בסיום עונת 2003/4 היא הורדה לליגה השלישית בצרפת, כשגם אז זה היה בעקבות בעיות כלכליות. לאחר 6 עונות היא שבה לליגה הבכירה ואפילו זכתה בשתי אליפויות רצופות (2014 ו-2015) וגם בגביע הצרפתי כשעוד הייתה בליגת המשנה (2012). בעונת 2019/20 היא שיחקה נגד הפועל ירושלים במסגרת ליגת האלופות של פיב"א, כאשר איליאס קאנצוריס, שאימן העונה בארנה, החל את העונה בלימוז'.
בעונת 2014/15 היא שיחקה ביורוליג, ממנו נשרה ליורוקאפ לאחר שהפסידה בשמונה מתוך עשרת משחקיה במפעל הבכיר ביבשת. בסך הכל בארון התארים שלה יש 11 אליפויות צרפת, שישה גביעים, שני גביעי ליגה, סופר-קאפ צרפתי גביע ספורטה אחד (שבזמנו היה המפעל השני בחשיבותו באירופה) וכאמור - גביע יורוליג אחד.
לימוז' היא הקבוצה הצרפתית היחידה אי-פעם שזכתה באליפות אירופה. תור הזהב של המועדון היה בשנות ה-90, כאשר מלבד הזכייה ביורוליג ב-1993 (אז המפעל נוהל תחת פיב"א ונקרא הליגה האירופית), היא הגיעה עוד פעמיים לפיינל-פור של המפעל (1990 ו-1995).
3 צפייה בגלריה
בריימו וכהן סבן עושים הגנה
בריימו וכהן סבן עושים הגנה
לפני ארבע שנים היא שיחקה מול הפועל ירושלים בליגת האלופות
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
גם הוא אימן שם. צביקה שרף
(צילום: יוסי רוט)
המאמן שהוביל אותה לזכייה הוא בוז'ידאר מליקוביץ', שבנה את הקבוצה הגדולה של יוגופלסטיקה ספליט, שזכתה שלוש פעמים ברציפות ביורוליג. בנוסף, אימן בקבוצה גם צביקה שרף בעונת 1995/96. שם גדול נוסף שאימן במועדון הוא דושקו איבנוביץ', שכיום מאמן את באסקוניה.
בין השמות הבולטים ששיחקו בקבוצה אפשר למצוא את לאו וסטרמן, פרידריך וייס, בו מקאלב, ננאד מרקוביץ', קלמן פרפליץ', יורה זדובאץ וספנסר דאנקלי.
בעלי פנאתינייקוס חוגג את הזכייה ביורוליג
(ONE)