הלייקרס חגגו על הפרקט לאחר הניצחון הגדול במשחק מספר 6 על ממפיס, שסגר 2:4 בסדרה ושלח אותם לחצי גמר המערב. הקבוצה של דרווין האם שלטה בנעשה על המגרש מתחילת המשחק ועד סופו בדרך ל-85:125 מוחץ על הקבוצה שסיימה במקום השני בקונפרנס המערבי בעונה הסדירה ולא השאירה לה שום סיכוי.
דיאנג'לו ראסל היה הקלע המוביל של המנצחת, כשסיים משחק נפלא עם 31 נקודות באחוזים נפלאים מהשדה (12 מ-17). לברון ג'יימס היה שם כרגיל עם 22 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים כשאנתוני דייויס סיפק עוד הופעה הגנתית נהדרת שכללה 5 חסימות, בנוסף ל-16 נקודות ו-14 ריבאונדים.
1 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
"הבהרתי לשחקנים שעכשיו אנחנו עולים רמה". לברון ג'יימס
(AP Photo/Jae C. Hong)
קצת לפני סיום המשחק, לברון ירד לחדר ההלבשה מבלי שלחץ את ידי שחקני היריבה, ככל הנראה בעקבות הטראש טוק וההצקות מצדו של דילון ברוקס לאורך הסדרה כולה. הפורוורד של הגריזליס נצמד לקינג ג'יימס וניסה להוציא אותו משלוותו עם לא מעט מהלכים מלוכלכים, ובסיום משחק מספר 2 כינה אותו "זקן" והוסיף לא מעט אמירות מזלזלות בכוכב בן ה-36.
"התייחסנו למשחק הזה כאילו מדובר במשחק מספר 7", אמר לברון בסיום. ננעלנו על תכנית המשחק שלנו". על המפגן ההגנתי של אנתוני דייויס: "הוא עשה מה שהוא תמיד עושה. כל העולם יודע עד כמה הוא דומיננטי בהגנה, הוא מדהים".
לברון נשאל מה אמר לשחקנים בחדר ההלבשה לאחר שהמשחק הסתיים: "יש לנו שחקנים צעירים שלא כל כך מנוסים בפלייאוף, שיתפתי אותם בנוגע לניסיון שלי. אמרתי להם שעד כמה שהיה קשה בסדרה הזו, זה רק הולך להיות קשה יותר. הבהרתי להם שעכשיו אנחנו עולים ברמה, והם יהיו מוכנים".
אוסטין ריבס, שקלע 11 נקודות להן הוסיף 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים: "לא רצינו לחזור לממפיס למשחק מספר 7. רצינו לסיים את זה הלילה, בבית שלנו - אז הגענו כשאנחנו נעולים על הניצחון".
המאמן דרווין האם לא הסתיר את שביעות רצונו, ונראה אף שקיבל תיאבון לאחר הבטחת המקום בחצי גמר המערב: "זו רק ההתחלה. עברנו את רמה 1, עכשיו אנחנו צריכים להעביר את הריכוז שלנו ליריבה שתעמוד מולנו בפתיחת הסדרה הבאה שתתחיל ביום ראשון. ללברון היו כמה דברי חכמה אחרי המשחק. זה תלוי בנו בדיוק כמו שזה תלוי ביריבים שלנו. אנחנו צריכים להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו".