ויקטור וומבניאמה הוכיח פעם אחר פעם שלכישרון שלו אין גבול, ובכל זאת חלק מהדברים שהוא עושה משאירים את כולם עם הלסת על הרצפה. זה מה שקרה הלילה (בין שישי לשבת), כשהרוקי הצרפתי סיפק 40 נקודות (שיא קריירה), 20 ריבאונדים ו-7 אסיסטים בניצחון של סן אנטוניו על ניו יורק ניקס 126:130 בהארכה.
וומבניאמה קלע 13 מ-22 מהשדה, 4 מ-9 מחוץ לקשת ו-10 מ-12 מהעונשין - וכך הוביל את הספרס לניצחון מול הקהל הביתי. הוא הפך לרוקי הראשון שרשם לפחות 40 נקודות ו-20 ריבאונדים במשחק מאז שאקיל אוניל ב-1993, ולשחקן הראשון בהיסטוריה של סן אנטוניו שרשם משחק של לפחות 40 נקודות, 20 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
"התוצאות האלה, לא היינו משיגים אותן בתחילת העונה". וומבניאמה מדבר עם האוהדים
(צילום: Ronald Cortes / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"התוצאות האלה, לא היינו משיגים אותן בתחילת העונה", אמר וומבניאמה לאוהדיו לאחר המשחק. "שבעים משחקים לתוך העונה, אני עדיין רואה את המקום הזה עמוס כל ערב. אוהב אתכם. אוהב את התמיכה".
וומבניאמה הלך ראש בראש עם הגארד של הניקס ג'יילן ברונסון, שקלע שיא קריירה של 61 נקודות - הכמות החמישית בגודלה במשחק NBA העונה ורק נקודה משיא המועדון ששייך לכרמלו אנתוני. אבל שש שניות לסיום החטיא ברונסון שלשה שהייתה מעלה את קבוצתו ליתרון. מנגד, כדקה לפני כן הצליח וומבניאמה לקלוע שלשה ששיפרה את מאזנו ל-40 נקודות. "הוא הולך להיות אחד השחקנים הגדולים שראה המשחק הזה, יש לי הרבה כבוד אליו", אמר ברונסון על וומבניאמה.
3 צפייה בגלריה
ברונסון
ברונסון
61 נקודות שלו לא הפסיקו. ברונסון
(צילום: Scott Wachter-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
הספרס עם שלושה ניצחונות רצופים. וומבניאמה
(צילום: Scott Wachter-USA TODAY Sports)
סן אנטוניו פתחה את העונה בקצב של אחת הקבוצות הגרועות אי פעם, כולל רצף של 18 הפסדים. אבל לאחרונה היא השתפרה וניצחה בשבעה מ-15 המשחקים האחרונים שלה, כולל רצף נוכחי של שלושה ניצחונות, הרבה בזכות וומבניאמה, הפייבוריט הברור לתואר רוקי העונה. ב-25 משחקים האחרונים, הוא רשם ממוצעים של 23 נקודות, 11 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חסימות. ראוי לציין גם שארבעה מתוך חמשת המשחקים בהם הוא קלע הכי הרבה נקודות בקריירה שלו הסתיימו בניצחונות של הספרס.
הדרך שבה סן אנטוניו משחקת לקראת סיום העונה מעלה תהיות לגבי איך היא תפעל בקיץ, מאחר שאם וומבניאמה הצליח לחבר 18 ניצחונות עם הסגל שיש סביבו כעת, הוא בהחלט מסוגל להגיע רחוק לצד כמה ותיקים מוכחים לצידו. "ראיתי כעת כל כך הרבה גדולה, ואני רוצה להיות חלק מזה", אמר הסנטר, "אני רואה שאני כבר מסוגל להתחרות עם החבר'ה האלה. אני עוד לא אחד מהם, אבל אני בדרך הנכונה. אני יודע את זה, ואני אגיע לשם יום אחד, בקרוב".