כוכב פילדלפיה סיקסרס, ג'יימס הארדן, נקנס בלא פחות מ-100 אלף דולר לאחר שכינה את דריל מורי, הנשיא לענייני כדורסל של המועדון, "שקרן", במסע יחסי ציבור שקיים בסין בשבוע שעבר. עכשיו ארגון השחקנים מתגייס לעזרתו ומתכוון לערער על העונש החמור.
בכל מקרה, הענק המזוקן הבהיר אמש (שלישי) כי אין לו כוונה לכבד את החוזה שלו בפילדלפיה וכי הוא מעוניין לעבור בטרייד לקבוצה אחרת.
1 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
נקלע למבוי סתום. הארדן
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הפרשה שמסעירה את ה-NBA, החלה לאחר התבטאויות מאוד פוגעניות שהשמיע הארדן כלפי מורי ("שקרן, ואין לי שום כוונה לשחק עבור הקבוצה שלו יותר") ולאחר שהשחקן הבהיר מספר פעמים, בין היתר לתחנת טלוויזיה ביוסטון, כי הקרע שנוצר בינו ובין פילדלפיה לא ניתן לאיחוי. אגב, מדובר בקנס הגבוה ביותר שניתן להשית על שחקן בליגה הטובה בעולם. בשל כך, ארגון השחקנים בארה"ב הודיעה כי יגיש תלונה ויערער על ההחלטה.
תחילתו של סיפור כאשר הארדן החליט להוציא לפועל את אופציית היציאה שלו מהסיקסרס - בעקבותיה ירוויח בעונה הקרובה 35 מיליון דולר ויהפוך בסופה לשחקן חופשי. לפי השחקן, וזה ככל הנראה הרקע למתקפה על מורי, הוא מאמין כי אין לנשיא של פילדלפיה כוונה לעמוד בהסכם אליו הגיעו.
על פי דיווחים, הארדן מעוניין לעבור בטרייד רק ללוס אנג'לס קליפרס, וכאשר המהלך נתקע, יצאו פרסומים כי בכוונת הסיקסרס להשאיר את השחקן בן ה-34 בפילדלפיה. למרות הדברים של הארדן, נראה כי השחקן נקלע למבוי סתום ואין לו דרך החוצה מהקבוצה עד שאכן תגיע אותה עסקת טרייד. בהנחה שהשחקן יבחר שלא לשחק, הוא עלול לאבד את מעמדו הצפוי כשחקן חופשי.

אמביד בדרך החוצה

עבור פילדליפה מדובר בקיץ באמת קשה בכל הנוגע למאבק על הכוכבים שלה, כשגם הסנטר ג'ואל אמביד מאותת כי אין לו רצון להמשיך עונה נוספת בקבוצה, וכבר הסיר את שמה מה'ביו' בחשבון הטוויטר שלו. על פי תחזית של ESPN, ה-MVP של העונה החולפת הוא השחקן הבא שיבקש לעזוב בטרייד את קבוצתו.
אמביד נחשב לכוכב הגדול ביותר של הסיקסרס, וכאמור בעונה שעברה נבחר לשחקן המצטיין של העונה הסדירה ב-NBA בפעם הראשונה בקריירה שלו. ממוצעיו ב-2022/23 עמדו על 33.1 נקודות למשחק בנוסף ל-10.2 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים.