סן אנטוניו - היא הקבוצה שתנחית אצלה את ויקטור וומבניאמה, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות (ותהיו בטוחים שלא יהיו כאלה). הספרס, שהיה להם סיכוי של 14 אחוזים לקבל את הבחירה הראשונה בדראפט (בדיוק כמו יוסטון ודטרויט, שנפלו מחוץ לטופ-3), זכו בהגרלת הלוטרי ויקבלו את הזכות לצרף את הכוכב הצעיר הכי מדובר לא רק בארה"ב, אלא בעולם כולו.
הקבוצה של גרג פופוביץ' הפכה למנצחת הגדולה של הלילה ותוכל לבחור את היהלום הצרפתי בדראפט שייערך ב-22 ביוני. שתי הבחירות הראשונות הקודמות של המועדון - דייויד רובינסון ב-1987 וטים דאנקן ב-1997 - הפכו לאגדות. התגובה של פיטר הולט, שותף ניהולי במועדון שייצג את הספרס בלוטרי, הפכה לוויראלית לאחר שהודה כי הוא "עשוי להתעלף". וומבניאמה עצמו אמר: "יש קשר מיוחד בין צרפת לספרס (התייחס כנראה לשנים הארוכות שבהן בן-ארצו טוני פארקר כיכב בסן אנטוניו). כל המדינה רצתה שלספרס תהיה את הבחירה הראשונה. אנסה לזכות באליפות בהקדם, תתכוננו".
3 צפייה בגלריה
סן אנטוניו
סן אנטוניו
סן אנטוניו זכתה בפרס הגדול. וומבניאמה
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
3 צפייה בגלריה
סן אנטוניו
סן אנטוניו
הולט מאושר אחרי שהתברר כי הספרס יבחרו ראשונים
(צילום: AP Photo/Nam Y. Huh)
"הוא שחקן צעיר מדהים", הוסיף קומישנר ה-NBA אדם סילבר במהלך שידור הלוטרי. "הוא בן 19 ולא הוצאתי מטר או מה שהם משתמשים בו בצרפת כדי למדוד, אבל הוא נראה לי הרבה יותר גבוה וכישרון של פעם בדור". מאמנו של וומבניאמה, ונסן קולה, סיכם: "זו שתבחר בו לא תצטער לעולם".
שארלוט תבחר שנייה (ככל הנראה את סקוט הנדרסון) ופורטלנד שלישת (ברנדון מילר). וושינגטון, קבוצתו של דני אבדיה, לה היה סיכוי של 6.7% לזכות בלוטרי, קיבלה את הבחירה השמינית - הגבוהה ביותר שלה מאז שלקחה את אוטו פורטר במקום השלישי ב-2013. שיקגו לא זינקה לטופ 4 והבחירה שלה מטרייד ניקולה ווצ'ביץ' עברה לאורלנדו (11), בעוד שדאלאס נשארה בטופ 10 ושמרה על הבחירה שלה השנה, במקום שהיא תעבור לניקס.
וומבניאמה ומשפחתו מגלים מי תבחר אותו ראשונה בדראפט
החגיגות בסן אנטוניו
התגובה הראשונה של הכישרון הצרפתי

הכישרון הגדול ביותר מאז לברון?

וומבניאמה (19, 2.23 מ') נחשב בעיני רבים לכישרון הכדורסל הגדול ביותר מאז לברון ג'יימס והוא נמצא במוקד תשומת הלב מאז חגג את יום הולדתו ה-14. כבר לפני שלוש שנים ניבאו כי וומבניאמה ייבחר במקום הראשון בדראפט הנוכחי והוא מאז זכה לכינוי "הכישרון הגדול בעולם". העונה, במדי לבלואה מטרופוליטנס, מעמיד ממוצעים מטורפים בצרפת ומוביל את הליגה בנקודות (21.8), ריבאונדים (10.3) וחסימות (3.1).
ואכן, אין שום דבר נורמלי בשחקן של 2.23 מ', ששולט בכדור כמו דמיאן לילארד, קולע שלשות כמו לוקה דונצ'יץ', חוסם כמו דיקמבה מוטומבו, ואפילו יותר בוגר נפשית ממה שלברון היה בגילו. "וומבי" גדל בבית של ספורט. אבא פליקס, 2.01 מ', מהגר מקונגו, היה אתלט. אמא, אלודי דה פוטרו, 1.90 מ', היתה שחקנית ומאמנת כדורסל. הם לא לחצו על הילדים להיות ספורטאים, אבל בסופו של דבר כמובן שזה מה שקרה וכל שלושת צאצאי וומבניאמה משחקים כדורסל.
3 צפייה בגלריה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
"שחקן של פעם בדור". וומבניאמה
(FRANCK FIFE/AFP)
ויקטור היה בן תשע כשכבר עזר לאמו לאמן ילדים בגילו בקבוצה בעיר הולדתו, לה-שסנה. כשהיה בן 10 ראה אותו מייקל אלארד, מאמן נאנטר, מועדון צנוע למדי בפרברי פריז. "וומבי" כבר היה כל כך גבוה, שאלארד חשב בהתחלה כי הוא עוזר המאמן. והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.
סדר בחירות הלוטרי המלא
1. סן אנטוניו 2. שארלוט 3. פורטלנד 4. יוסטון 5. דטרויט 6. אורלנדו 7. אינדיאנה 8. וושינגטון 9. יוטה 10. דאלאס 11. אורלנדו 12. אוקלהומה סיטי 13. טורונטו 14. ניו אורלינס