סדרת גמר ה-NBA בין בוסטון לדאלאס תצא לדרך בלילה שבין שישי לשבת (3:30 שעון ישראל), וברחבי העולם עוסקים בעיקר בלוקה דונצ'יץ'. גם כשמדברים על הסלטיקס - הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במאזן הטוב ביותר בליגה להזכירכם - מדברים בעיקר על צמד הכוכבים שלה, ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון. עם זאת, ישנו שחקן אחר בקבוצה של ג'ו מאזולה שעשוי לטרוף את הקלפים בסדרה - דרק ווייט.
ווייט הפך בשנתיים האחרונות לשחקן חמישייה בבוסטון ולאחד הברגים החשובים ביותר בקבוצה. הוא חתום על שלשת קלאץ' גדולה, שהייתה למעשה סל הניצחון במשחק מספר 4 בגמר המזרח מול אינדיאנה שקבעה 102:105 לסלטיקס ושלחה אותה לסדרת הגמר. זה קרה שנה בדיוק אחרי שלשת ניצחון מדהימה שהוא קלע בגמר המזרח נגד מיאמי, שקבעה 3:3 אחרי שהסלטיקס פיגרו 3:0 (והפסידו בסופו של דבר 4:3 בסדרה לג'ימי באטלר וחבריו).
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס דרק ווייט
שחקן בוסטון סלטיקס דרק ווייט
קבר שלשת ניצחון גדולה נגד אינדיאנה, שנה אחרי שעשה זאות מול מיאמי. דרק ווייט
(Maddie Meyer/AFP)
ממוצעיו של ווייט בפלייאוף הנוכחי עומדים על 17.8 נקודות ו-4.6 אסיסטים, כשלאורך הקריירה הם עומדים על 12.3 נקודות ו-2.8 אסיסטים. הגארד משפר את ממוצעיו כל פעם בפלייאוף, מה שמראה על כך שהוא הולך ונהיה טוב יותר ברגעי ההכרעה ושתי שלשות הניצחון המדוברות ממצבות אותו כווינר הגדול של בוסטון.
משחק השיא של ווייט בפלייאוף עד כה היה במשחק מספר 4 בסיבוב הראשון מול מיאמי, בו קלע 38 נקודות. ההיט אומנם הגיעו פצועים וחבולים לפלייאוף, ללא כוכבם הגדול ג'ימי באטלר וגם ללא טרי רוז'יר, אך בכל מקרה, בכל הקשור לווייט מדובר בנתון של סופרסטאר - למרות שהוא לא מצטייר ככזה. אחרי אותה שלשת ניצחון נגד אינדיאנה, ווייט מיהר לשבח את המוסר, בראון, שנבחר לאחר מכן למצטיין של סדרת גמר המזרח.
על אף שהוא נוטה לא להתבלט, ווייט, כאמור, יכול להיות פקטור מכריע בנוגע לזהות האלופה. הוא עושה את כל הדברים הקטנים בצורה הנכונה, הוא שומר נהדר ולמרות הסטטיסטיקה הנהדרת שלו בפלייאוף הנוכחי, הוא לא רודף אחרי מספרים אלא אחרי מהלכים מנצחים - בעיקר עצירות בהגנה. "כשאני עולה על הפרקט, אני לא מנסה להיראות טוב, אני רוצה לעשות הכל כדי שהקבוצה שלי תנצח", העיד על עצמו באחד הריאיונות שקיים בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט
שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט
מגיע לרגעי ההכרעה. שחקני בוסטון מברכים את ווייט אחרי שלשת הניצחון נגד מיאמי בעונה שעברה
(Megan Briggs/AFP)

השיעור שקיבל מג'ינובילי

ווייט החל את קריירת ה-NBA שלו בסן אנטוניו, שבחרה אותו במקום ה-29 בדראפט 2017. הוא מיעט לשחק כרוקי, אך זכה לצפות בעונתו האחרונה של מאנו ג'ינובילי, ממנו הוא למד איך לעשות את כל המהלכים הנכונים - הדברים הקטנים כאמור - שמנצחים משחקים.
בעונתו השנייה הוא נכנס למשבצת של דג'ונטה מארי שנפצע, ושיחק 67 משחקים בעונה הסדירה, מתוכם פתח 55 פעמים בחמישייה. בהמשך הגיעה החתימה על הארכה חוזה תמורת 73 מיליון דולר לארבע שנים, אך ווייט התקשה למצוא את היציבות אצל הספרס, למרות שממוצעיו עלו באופן מתמיד.
הוא זוכר בצורה חיובית את התקופה שלו בספרס, שבאמצע עונת 2021/22 העבירו אותו לבוסטון. "גרג פופוביץ' והצוות שלו תמיד נתנו לי את התחושה שאני שייך, גם בזמנים הקשים. הם האמינו בי יותר ממה שהאמנתי בעצמי".

המעבר לבוסטון

על אף הדברים שאמר ווייט, בפברואר 2022 הוא נדהם לשמוע שסן אנטוניו העבירה אותו לבוסטון. "אני מניח שהם רוצה לבנות מחדש, אבל ממש הופעתי שהם לא ראו בי חלק מזה", אמר. "חשבתי לעצמי שזה משוגע. לא דמיינתי לרגע שיעבירו אותי בטרייד".
3 צפייה בגלריה
דרק ווייט במדי סן אנטוניו ספרס לצד גרג פופוביץ'
דרק ווייט במדי סן אנטוניו ספרס לצד גרג פופוביץ'
"האמין בי יותר ממה שהאמנתי בעצמי". ווייט לצד גרג פופוביץ' בסן אנטוניו
(AP Photo/Eric Gay)
חצי העונה הראשונה של ווייט בבוסטון הייתה מעט מגומגמת, אך בעונה שלאחר מכן הוא כבר הפך לאחד השחקנים המרכזים של הקבוצה ופתח בחמישייה ב-70 מתוך 82 המשחקים תוך כדי שהוא קולע 12.4 נקודות למשחק, לצד 3.6 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים.
את הפלייאוף הוא פתח בסערה עם 50 נקודות בשני המשחקים הראשונים בסיבוב הראשון נגד אטלנטה, אך מעט דעך בהמשך. ממוצע הנקודות שלו בפלייאוף 2023 עומד על 13.4 כשאותה שלשת ניצחון נגד מיאמי שמה עליו את אור הזרקורים והציבה אותו יחד עם מייקל ג'ורדן בתור שני השחקנים היחידים אי פעם שקלעו על הבאזר ומנעו הדחה מקבוצותיהם. ג'ורדן עשה זאת במדי שיקגו מול קליבלנד ב-1989, עם אותה קליעה מפורסמת הידועה בתור "The Shot". ווייט עשה זאת 34 שנים אחרי.
כעת, חודש לפני שיהיה בן 30, הוא חולם לעשות עוד צעד ולזכות יחד עם בוסטון באליפות ראשונה שלה מאז 2008, וראשונה שלו בקריירה. לקראת המפגש עם הצמד דונצ'יץ' את קיירי הוא הבהיר שלא רק שהוא לא מפחד - הוא "נרגש" מההזדמנות לנסות להצר את צעדיהם. מה שבטוח, לדאלאס כדאי לשים אליו לב ברגעי ההכרעה.
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(ONE)