סרטון אחד, יש שיגידו זניח, גרם הלילה (בין שני לשלישי) לסערה גדולה בכדורסל הנשים האמריקאי ולשאלה אחת: האם דיאנה טוראסי, השחקנית הגדולה בכל הזמנים, תתלה את נעליה בעוד 10 ימים?
בסרטון הווידאו ששחררו המרקורי, בה משחקת טוראסי, הראו תמונות של הכוכבת בת ה-42 לאורך הקריירה ולצידן הכיתוב: "האם זה הרגע?". כמו כן, בפוסט נכתב כי לאוהדי פיניקס יש "רק שתי הזדמנויות נוספות לראות את טוראסי במשחק ביתי".
5 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
אין עוד מלבדה. טוראסי
(צילום: Rio Giancarlo / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
פיניקס כבר לא תהיה בפלייאוף ה-WNBA, אבל כולם בטוחים כי הכוונה שב-20 בספטמבר, בסיום המשחק הביתי מול סיאטל סטורם, תודיע טוראסי על פרישה ממשחק. הגארדית - השחקנית המבוגרת בליגה - מסיימת הקיץ את החוזה שלה בקבוצה. לפני שנתיים, כשנשאלה מתי היא מתכוונת לפרוש, אמרה כי "אני אודיע לכם שזה יקרה כי אז לא תראו אותי יותר".
יש לציין כי לפני הופעתה של טוראסי באולימפיאדת פריז, בה זכתה ארה"ב במדליית הזהב, צחקה השחקנית ואמרה כי "במשחקים בלוס אנג'לס 2028 תראו אותי על החוף עם בירה ביד".
5 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
טוראסי והזהב האולימפי השישי שלה, בחודש שעבר בפריז
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)

ה-GOAT האמיתית

מדובר בכוכבת-על בספורט האמריקאי (כן, למרות פסטיבל קייטלין קלארק שלא רוצה להיגמר). בנובמבר 2021 היא הוכתרה כשחקנית ה-WNBA הגדולה בכל הזמנים במשאל האוהדים הרחב שערכה הליגה לרגל עונתה ה-25 ואשר נקרא "VOTE FOR THE GOAT". קומישינר ה-WNBA, קתי אנגלברט, אמרה אז: "ההכרה הזו משקפת את המצוינות שלה במגרש ואת תפקידה המוביל בקידום ה-WNBA. היא מהווה מודל לחיקוי בכל מקום".
הכדורסלנית הוותיקה נכנסה כבר מזמן לספר השיאים של הליגה. היא מלכת הסלים של ה-WNBA בכל הזמנים וראשונה בטבלת הסלים לשתיים ולשלוש בעונה הסדירה ובפלייאוף. היא הוכתרה 14 פעמים לחמישיית העונה של הליגה ב-21 שנותיה שם - יותר מכל שחקנית אחרת.
5 צפייה בגלריה
קלארק וטוראסי
קלארק וטוראסי
טוראסי עם היורשת?
(צילום: AP Photo/Ross D. Franklin)
טוראסי היא לא רק הפנים של ה-WNBA בשנים האחרונות, אלא גם, כאמור, השחקנית הטובה בעולם. ברזומה שלה יש זכייה בשלוש אליפויות NCAA רצופות במדי קונטיקט (2004-2002), שלושה תארי WNBA עם פיניקס (2007, 2009 ו-2014) וחמש פעמים מלכת הסלים של הליגה.
ההשוואות לגדולי שחקני הכדורסל היו תמיד ברקע. ב-2009, לאחר הניצחון של קבוצתה דאז, ספרטק מוסקבה, בסופר קאפ האירופי, הצהיר מאמנה, ההונגרי לאסלו ראטגבר, כי טוראסי טובה יותר ממייקל ג'ורדן. "ג'ורדן הוא בן אדם עם לא מעט מזל", אמר ראטגבר ברצינות גמורה והוסיף: "אם דיאנה טוראסי הייתה נולדת גבר, היא הייתה שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים".
5 צפייה בגלריה
שלל תארים ברזומה
שלל תארים ברזומה
שלל תארים ברזומה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
טוראסי וגביע אליפות העולם ב-2018
טוראסי וגביע אליפות העולם ב-2018
טוראסי וגביע אליפות העולם ב-2018
(צילום: AP)
טוראסי הייתה תמיד פורצת דרך. ''אנשים אומרים שהם לא רוצים להיות ידועים רק בגלל היותם כדורסלנים, אבל אני כן, אני רוצה להיות ידועה רק כשחקנית כדורסל'', אמרה בעבר.
עוזרת מאמן פילדלפיה לשעבר, לינדסי הארדינג, ששיחקה מול כוכבת פיניקס מרקורי ונבחרת ארה"ב לאורך השנים ב-WNBA אמרה בעבר כי היא יכולה לשחק ב-NBA. "יש כרגע שחקנים נהדרים בליגה, אבל ממה שראיתי חסר שם שם שכולכם מכירים", אמרה הארדינג ב-2019: "דיאנה טוראסי היא אחת מהשחקניות הכי טובות שאי פעם שיחקו את המשחק. היא קולעת יותר טוב מרוב האנשים שראיתי שמחזיקים כדור, כולל גברים. הייתי שמחה לראות אותה מנסה. אני לא אומרת שהיא תנעל שחקנים בהגנה, אבל איך שהיא זזה על המגרש, קולעת, חוכמת המשחק שלה, רק בגלל זה צריך לתת לה הזדמנות".