תופתעו או לא, המשחק הזה פתח את כל מהדורות הספורט הלילה (בין שישי לשבת) בארה"ב. וכנראה שעוד ימשיכו לדבר עליו לא מעט ביממה הקרובה. אף אחד, אבל אף אחד לא צפה את ה-58:63 של מכללת פיירליי דיקינסון על פרדו הגדולה בפתיחת טורניר ה-NCAA. הניצחון השני בלבד של מדורגת 16 על זו הראשונה בתולדות הטורניר היוקרתי - וזה שהאמריקאים כל-כך אוהבים לאהוב.
לכן, בארה"ב כבר הדביקו לניצחון המדהים הזה את הכותרת "סנסציית כל הזמנים בכדורסל המכללות" - לא פחות ולא יותר. אמנם ב-2018 הייתה זו מרילנד בולטימור (16) שהדהימה 54:74 את וירג'יניה (1), אבל הפעם זה היה באמת סוג של דויד מול גוליית.
5 צפייה בגלריה
השמחה של שחקני דיקינסון
השמחה של שחקני דיקינסון
ג'ו מאנדן שואג, חבריו מנסים לעכל את הסנסציה הגדולה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
השמחה של שחקני דיקינסון
השמחה של שחקני דיקינסון
שחקני פירפליי דיקינסון באקסטזה
(צילום: AP)
פיירליי דיקינסון הגיעה לטורניר עם המאזן החלש ביותר (15:21) מבין כל יתר 47 הקבוצות והתברגה לטורניר ה-NCAA רק בשל העובדה שהזוכה בקונפרנס שלה לא הייתה יכולה להשתתף (בעקבות חוקי הקולג'ים המוזרים, שלא מאפשרים לאוניברסיטה שעלתה מהליגה השנייה לראשונה ליטול חלק בטורניר במשך ארבע שנים) ולאחר ששרדה את משחקי הפליי-אין. לפני הלילה, המאזן של קבוצות מדורגות 16 מול המדורגת ראשונה היה 150:1. לקרוא ולא להאמין.
וזה לא רק זה. פיירליי דיקינסון הגיעה עם סגל קצר שכלל 9 שחקנים בלבד וממוצע גובה של 1.97 מ' בלבד. הסנטר הפותח של פרדו - זאק אדי, לשם השוואה, מתנשא לגובה של 2.23 מ'. ועדיין, לפעמים חלומות מתגשמים.
"?F-D WHO" - חגיגות הענק של שחקני דיקינסון
פרדו לא הצליחה לעשות סל במשך 5.5 דקות במאני-טיים ושלשה של שון מור, דקה לבאזר, העניקה לדיקינסון יתרון חמש ולמעשה הבטיחה את הניצחון. מור הצטיין עם 19 נקודות, אדי סיפק 21 נקודות ו-15 ריבאונדים מהעבר השני שלא הספיקו.
מאמן פיירליי דיקינסון, טובין אנדרסון, נקלט לפני המשחק במצלמות אומר לשחקנים: "ככל שראיתי את פרדו - כך אני מבין שאנחנו יכולים לעשות את זה". בסיום חגג את הסנסציה: "אנחנו פשוט מאמינים במה שאנחנו עושים והחבר'ה שלנו כל-כך קשוחים ותחרותיים. זה ניצחון לא ייאמן. זה לא יאומן. זעזענו את העולם".
5 צפייה בגלריה
שחקני פרדו
שחקני פרדו
שחקני פרדו בהלם
(צילום: AP)
פיירליי דיקינסון הפכה לקבוצה השנייה בלבד מקונפרנס הנורת'איסט האלמוני שתופיע בסיבוב השני. והמהפך שלה הוא מדהים. אשתקד, למי ששואל, השיגה המכללה ארבעה ניצחונות בלבד כל העונה. רק 2.36 אחוז מממלאי הבראקט המפורסם האמינו שהפתעה כזו תתרחש - גם פה הנתון הנמוך ביותר מעולם.
בסיום שחקני מכללת דיקינסון (FDU) שרו עם האוהדים: "?F-D WHO" - בציניות כמובן. אחד מהם, דמטר רוברטס, סיכם: "התפקיד שלנו היה לבוא למשחק ולהילחם. הראינו לכולם למה אנחנו שייכים לכאן".