בארה"ב התרשמו מאוד מההצגה של ויקטור וומבניאמה הלילה (בין חמישי לשישי) בניצחון החוץ של סן אנטוניו על פיניקס. הפורוורד הצרפתי הפגיז 38 נקודות, להן הוסיף 10 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חסימות במשחק השיא שלו עד כה מאז הצטרף ל-NBA, והוליך את החבורה של גרג פופוביץ' ל-121:132 מרשים, לאחר שכבר איבדה יתרון של 27 נקודות.
זה היה בסך הכל משחקו החמישי של "וומבי" בליגה הטובה בעולם, אך כבר עכשיו הספיק להשיג ציוני דרך מרשימים שהציבו אותו בשורה אחת עם הגדולים ביותר. השחקן בן ה-19, שנבחר במקום הראשון בדראפט על ידי הספרס, הוא בן העשרה השלישי בלבד מאז שנות ה-70 (אז החלו לספור חסימות) שרושם משחק של 35 נקודות ומעלה, 10 ריבאונדים ו-2 חסימות. השניים האחרים? לברון ג'יימס וקווין דוראנט.
1 צפייה בגלריה
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה עם שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה עם שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט
גם דוראנט התלהב. וומבניאמה עם דוראנט
(Christian Petersen/Getty Images)
באשר לדוראנט, ההשוואות אליו היו בלתי נמנעות. KD אכן נשאל מה דעתו על וומבניאמה ועל עתידו, והפורוורד של פיניקס שפע מחמאות לצרפתי הצעיר. "נכון ששנינו בעלי מבנה גוף רזה, ואני בטוח שהוא צפה בי משחק כשהוא היה קטן, אבל הוא שחקן בפני עצמו. אני בטוח שהוא צפה בהרבה שחקנים גדולים מהליגה הזו וניסה ללמוד מהם. רואים את ההתלהבות שלו. הוא הולך לסלול לעצמו דרך משלו, והיא תהיה שונה מזו של כל שחקן אחר שאי פעם שיחק".
"הוא שחקן מאוד מגוון", אמר מאמן הספרס, גרג פופוביץ', על הכישרון הצעיר שלו, "הוא יקלע, אבל הוא גם ימסור לשחקן הפנוי. יש לו הרבה ביטחון עצמי. הוא עשה כמה מהלכים בלתי נתפסים, השילוב הזה של כישרון וביטחון גבוה אצלו הוא נהדר".
ומה היה ל"וומבי" עצמו לומר: "בכל משחק אנחנו מנסים למצוא את נקודת התורפה של היריבה כדי 'להכאיב' לה. היום זו הייתה דרך אחת, מחר זו תהיה דרך אחרת. ככה קבוצות גדולות מתנהלות". בנוסף, וומבניאמה נשאל על ההתאקלמות שלו ב-NBA: "יש בליגה הזו את השחקנים הכי טובים בעולם, אבל עד כה, אני מרגיש שאני מסתדר די טוב".

אכזבה בפיניקס

בקיץ דובר לא מעט על הסאנס כמועמדים בכירים לזכייה באליפות, זאת לאחר הטרייד במסגרתו הועבר בראדלי ביל לפיניקס, שיצר את משולש הכוכבים דוראנט-בוקר-ביל. ברור שעוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל בינתיים הדברים לא ממש עובדים: חמישה משחקים לתוך העונה הסאנס במאזן שלילי (3:2) עם שני הפסדי בית מתוך שלושה משחקים.
הסאנס, שכאמור היו כבר בפיגור 27 הפרש, הצליחו לעשות קאמבק מרשים ולכפות 116:116 ברבע האחרון, אך הספרס התעשתו ורשמו ניצחון חוץ שני ברציפות ב'פוטפרינט ארנה'. 31 נקודות של דווין בוקר ועוד 28 של דוראנט לא עזרו למארחת, שנאלצה להסתדר ללא בראדלי ביל הפצוע.
"הצגנו משחק לחימה במחצית השנייה", אמר דווין בוקר אחרי ההפסד. "עכשיו אנחנו צריכים להתחיל לשחק טוב ולהיות תחרותיים במשך שתי מחציות, ולשחק משחק שלם".