ג'ואל אמביד מחוץ לפלייאוף. ה-MVP של הליגה לשעבר שוב לא הצליח להוביל את פילדלפיה אפילו לגמר אזורי אחרי שהסיקרס הפסידו הלילה (בין חמישי לשישי) 118:115 לניו יורק במשחק מספר 6 של הסיבוב הראשון בפלייאוף (2:4 לניקס).
זאת העונה השביעית ברציפות שהסיקרס מפסידים בסיבוב הראשון או השני בפלייאוף, מה שמביא ביקורת על הכוכב, שהבטיח רק לפני שבוע (כשקבוצתו הייתה בפיגור 2:0) שהם ידיחו את הניקס. אמביד נתן משחק גדול עם 39 נקודות ב-40 דקות, זאת כשהוא סובל משיתוק בפנים, אבל זה לא הספיק לקבוצתו כדי לנצח. למרות זאת, הוא נותר אופטימי.
2 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד. הולך הביתה
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA)
"זה ממש מעצבן להפסיד", אמר אמביד בסיום, "המטרה היא לזכות באליפות, וזה שוב לא קרה. הדבר היחיד שמעניין אותי זה אם זכיתי באליפות או לא, לא אכפת לי אם עברנו את הסיבוב הראשון או השני. לא השגנו את מה שעבדנו עליו כל השנה. האמנו שאנחנו יכולים לקחת אליפות, אבל לפעמים בחיים לא הכל הולך כמו שאתה רוצה. מצד שני, אני נרגש מהעתיד שיש לקבוצה הזאת. הכי קל להרים ידיים, אבל אנחנו לא נוותר על האליפות".
"תראו מי זכה בעונה שעברה", הוסיף אמביד, "דנבר נאגטס עם ג'מאל מארי וניקולה יוקיץ' שמשחקים שמונה שנים ביחד. גם גולדן סטייט, האלופה הקודמת, עברה תהליך שלקח כמה שנים. אני מקווה שאנחנו גם נבשיל יום אחד, ונזכה באליפות. אלה תהליכים שלוקחים זמן. יש לנו את טייריס מקסי, שיהיה אחד השחקנים הכי טובים בעולם. יש לנו עוד כמה שחקנים מדהימים, אני מאמין שיום אחד יבוא וניקח אליפות". "זאת הייתה סדרה משוגעת", הוסיף המאמן ניק נרס, "אנחנו מאוכזבים מאוד, כי יכולנו גם לנצח. ברכות לניקס על הניצחון".
2 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
נתן את הכל, אבל זה לא הספיק
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA)
החדשות הטובות מבחינת הסיקסרס הן ששנה הבאה מתפנה להם הרבה כסף בתקרת השכר. חמישה שחקנים יעזבו, ביניהם טוביאס האריס שקיבל שכר של 180 מיליון דולר לחמש שנים - אך לא הביא תוצאות. פילדלפיה תוכל להביא עוד שחקן משמעותי לצידם של ג'ואל אמביד וטייריס מקסי, ב"אתלטיק" הציגו את פול ג'ורג' כמועמד. ועדיין, ה-MVP של הליגה הלך שוב הביתה, בלי להגיע אפילו לגמר המזרח.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)